החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית במאי ברמה של 0.10% לשנה פגע בשוק המניות ושוק המט"ח .



המשקיעים ציפו כנראה לירידת שערי הריבית וכשזה לא קרה, המשקיעים התחילו למכור ניירת בקצב מואץ. עד אז הבורסה התנהלה בירידות שערים קלות מאוד , התנהלות הבורסה הייתה עצבנית עד לפרסום החלטת הריבית כשהמשקיעים ציפו לא רק להחלטת הריבית אלא גם לפתיחת שוקי המניות באירופה.



בדיעבד, להתנהלות השווקים באירופה לא הייתה השפעה רבה על השוק שכן בסופו של דבר השוק ירד למרות ששערי המניות באירופה עלו בלונדון ב-0.56%, בפרנקפורט ב-1.82% ובפריז ב-1.32%. ואכן בסיום המסחר המעוף ירד ב-0.2% ל-1,684.46 נקודות ומדד הת"א 100 ירד ב-0.31% ל-1,467.75 מנקודות. המחזור היומי הסתכם ב-1.46 מיליארד שקל.


בין המניות שבלטו היתה טבע שירד ב-2.9% לאחר שחברת "מיילן" דחתה את הצעת הרכש של טבע של 40 מיליארד דולר. יו"ר החברה, שכעס על כך שטבע פרסמה את דבר כוונתה לרכוש את מיילן בלי שדיברו איתם קודם, מצוטט כמי שאמר ש"טבע" לא אמינה ועמוסת בעיות. אנליסטים סבורים שללא רכישת מיילן טבע היא תאבד את הבכורה בשוק התרופות הגנריות .

מנכ"ל טבע  ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע, שכנראה נפגע מסגנוטן, הגיב בהודעה כתובה כי "בעוד שאנו מאוכזבים מכך שמיילן דחתה באופן רשמי את הצעתנו, דירקטוריון טבע וצוות ההנהלה מחויבים לחלוטים להשלים את האיחוד של טבע ומיילן, ואנו מוכנים להשלים במהירות עסקה אשר יתרונותיה ברורים עבור בעלי המניות של טבע ומיילן. אנו נשמח לעבוד עם מיילן ויועציה להשלים עסקה שתאפשר לנו לספק את הערך הטמון באיחוד המוצע עבור בעלי המניות של שנינו, כמו גם לעובדים, מטופלים, לקוחות, קהילות ובעלי עניין נוספים." 
ובתוך כך שוק המט"ח המקומי סוער. שערו היציג של הדולר נקבע על 3.9310 שקלים, עליה של 0.1784 אך אחרי פרסום החלטת הריבית העליות הפכו לירידות שכן הדולר במסחר הבין בנקאי ירד בכאחוז אחד ל-3.8976  שקלים.