החלטת בנק ישראל שלא להוריד עוד את שערי הריבית היתה צפויה לחזק את השקל לעומת הדולר. ואכן אתמול (שני) עלה המטבע הישראלי בכמעט אחוז אחד לעומת הדולר במסחר הבין בנקאי, ל-3.89 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל איבד גובה בעקבות החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ושבר מתחת לרף 3.90. כאמור, מדובר בגבול התחתון של טווח המחיר בחודש האחרון, ומדובר בפריצה טכנית משמעותית שעשוי לאותת על תיקון עמוק יותר כלפי מטה, כאשר רמות היעד הקרובות הן 3.87 ו-3.85".



"ההחלטה של בנק ישראל היתה צפויה למדי, אבל נראה שהשוק ציפה למצוא בין השורות רמיזה ברורה יותר באשר לכוונת הבנק להוריד את הריבית בפעמים הבאות או לבצע הרחבה כמותית. למעשה, הרטוריקה של הבנק היתה זהה לחודש הקודם, והדבר איכזב את השורטיסטים על השקל. כרגע, לפחות בזירה המקומית הסנטימנט תומך בהמשך התחזקות השקל בטווח הקרוב. 

"גם בעולם הדולר מצוי תחת לחץ. ביום רביעי צפוי הבנק הפדרלי לפרסם את החלטת הריבית החודשית. אם גם מכיוון הפד נשמע נימה "יונית" והיסוסים לגבי העלאת ריבית, הדבר רק יאיץ את הירידה של הדולר-שקל. בנק ישראל מצא את עצמו קורבן לרטוריקה שלו עצמו. לאור האיומים של הבנק בחודשים האחרונים על האפשרות להוציא לפועל צעדים קיצוניים יותר כגון הפחתת ריבית והרחבה כמותית, כעת בשוק לא יסתפקו בפחות מכך כדי להחליש מחדש את השקל. אם תימשך ההאצה הזו כלפי מטה, בנק ישראל יצטרך להתערב במסחר כדי לבלום את הסחף".