התאחדות התעשיינים ובנק מרכנתיל הכריזו היום (ראשון) על הקמת קרן משותפת בהיקף של 500 מיליון ש"ח להענקת אשראי ארוך טווח למפעלי תעשייה קטנים ובינוניים. 
במסגרת הקרן מתכננת ההתאחדות להגדיל את היקף ההלוואות עד לסכום של מיליארד שקלים. ההלוואות שתספק הקרן יאפשרו פריסה של 12 שנים, ויינתנו למטרת שדרוג טכנולוגי וחידוש ציוד בתעשייה. מטרת העל הינה שיפור יכולתה של התעשייה הישראלית להתחרות בעולם. 
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש התייחס להקמת הקרן ואמר: "קרנות הפריון מיועדות לסייע למפעלים לבצע חידוש ציוד משמעותי במפעל, אשר יאפשר למפעל הקטן והבינוני לבצע קפיצת מדרגה ביכולת התחרותית. הגדלת הפריון תאפשר לתעשייה הישראלית לצמוח בארץ ובעולם, תייצר אלפי מקומות עבודה יציבים ותסייע בשיפור שכר העובדים במשק".

הקרן מיועדת לחברי ההתאחדות, בעלי מפעלים, שמחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד 150 מיליון שקלים ובעלי ותק פעילות של שלוש שנים ומעלה. 

"חשיבות רבה בחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים"
מבנק מרכנתיל נמסר כי באמצעות הקרן ניתן לקבל הלוואה בגובה עד 15 מיליון שקלים, בשיעור מימון של 90 אחוזים ועבור היתרה, 10 אחוזים, נדרש הון עצמי. במקביל ניתנת ערבות של התאחדות התעשיינים  בגובה של 60 אחוזים מההלוואה. 
למפעלים המתעניינים תהיה אפשרות להסתייע ביועצים שילוו אותם בביצוע מקצה השיפורים, במסגרת ההשקעה בשדרוג הטכנולוגי. 
בבנק מרכנתיל מעריכים כי פריסת החזרי ההלוואה על פני תקופה ארוכה, תקל על תזרים המזומנים של המפעלים הקטנים והבינוניים ותתמרץ אותם להשקיע במכונות וקווי ייצור מתקדמים. 
אורי ברוך, מנכ"ל בנק מרכנתיל הדגיש את הצורך לסייע למפעלים הקטנים: "שיתוף הפעולה להקמת הקרן נוצר לאור הקושי בו נתקלו מפעלים בינוניים במימון קווי ייצור, ציוד ומכונות לטווח ארוך, אשר עד היום לא קיבל פתרון מתאים כפי שמוצע בקרן החדשה. אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים".