שוק המט"ח פתח את המסחר של היום בהמתנה לראות לאן פני הדולר. אחרי שבוע שבו השקל התחזק בכ-1.7% לעומת הדולר. מצבו של בנק ישראל עדין והמשך התחזקות השקל עשוי להניע את הבנק לנקוט בצעדים כדי לבלום את המשך חיזוק השקל.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "תנודתיות שיא בדולר-שקל, שנסחר בשבוע האחרון בטווחי מסחר רחבים באופן חריג על רקע אירועי הסיכון והתנודות החדות בשוק המט"ח הגלובלי. לאחר ששבר מתחת לגבול ב-3.90 בתחילת שבוע שעבר בעקבות החלטת בנק ישראל, וצנח עד לאזור 3.83, הדולר-שקל תיקן חזק מעלה והוא נסחר בסוף השבוע ב-3.89, מעט מתחת לגבול שנפרץ ב-3.90 ומהווה כעת התנגדות".

"התיקון החזק מעלה ביום שישי נרשם בעקבות התיקון החד בדולר בעולם. ואולם, לא ברור האם התיקון של הדולר בעולם ומול השקל משקף שיפור בסנטימנט כלפי המטבע, או פשוט תיקון טכני שנרשם לאחר שהמטבע צלל לרמות שפל. עבור הדולר-שקל רמת המפתח תהיה כאמור הגבול ב-3.90. טיפוס מעל רמה זו עשוי לסמן את סיומה של הנסיגה כלפי מטה ואת חידוש המומנטום העולה. מנגד, ירידה מתחת ל-3.85 שוב תטה את הכף כלפי מטה. 

אין ספק שהאירועים של השבוע האחרון הינם בעלי השלכות על המגמה של הצמד בטווח הקרוב. מי שאחראים לכך היו הבנקים המרכזיים של ישראל, וארצות הברית, אשר ציננו מאוד את ציפיות הריבית של המשקיעים - אצלנו, להורדת הריבית, ולהעלאת ריבית בארצות הברית. זה החל בתחילת השבוע, בהחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי, ובהצהרת מדיניות שבה קשה היה ללמוד על כוונה ברורה של הבנק המרכזי שלנו לבצע בחודשים הקרובים צעדים דרמטיים, כגון הורדת ריבית אל מתחת לאפס, ו-או הרחבה כמותית. נראה שבשבוע הקרוב המגמה של הדולר-שקל תוכתב על ידי המגמה של הדולר בעולם, כאשר אירוע המפתח, שישליך גם על ציפיות הריבית, יהיה דוח התעסוקה שיתפרסם בשישי".