שר האוצר, משה כחלון, קיים היום (שני) את הישיבה הרשמית הראשונה שלו במשרד האוצר.



בדברי הפתיחה בחר כחלון לאותת על כוונותיו להמשך הקדנציה ואמר: "הישיבה הראשונה של הנהלת האוצר תהיה בנושאים שהכרזתי עליהם בקמפיין, מדובר על טיפול במשבר הדיור והתחרות בבנקים, בשוק הפיננסים בפרט ובמשק בכלל".



עוד אמר כחלון, כי תפיסת העולם שלו אומרת שהתחרות היא הידידה הטובה ביותר של הצרכן ובגלל חוסר תחרות אזרחי ישראל משלמים הרבה מאד כסף. "לצערי תמיד, ככל שאנשים יותר חלשים - הם משלמים יותר וככל שהם יותר חזקים – הם משלמים פחות, בבנקאות, בעמלות, ובדמי הניהול בכל תחום מתחומי חיינו, העיוותים האלה חייבים להיפסק", הוסיף השר החדש. 

כחלון המשיך ודיבר על תפיסת עולמו הכלכלית: "האדם הוא במרכז - הכלכלה נועדה לשרת את האדם. לשמחתי, לאחר שנפגשתי עם העובדים, מצאתי אוזן קשבת ואנשים מקצועיים, מהטובים שיש שמחויבים לאג'נדה. העובדה שזוג צעיר לא מצליח לרכוש דירה – מפריעה גם להם והם יושבים לילה ויום כדי למצוא פתרונות". 

כחלון התייחס לתכניות שהוכנו במשרד להתמודד עם חוסר התחרות במשק. "מנכ"לית האוצר הגישה לי ספר עם רפורמות שאם נצליח לקיים 15% מהן מצב הכלכלה במדינה יזנק. מיותר לציין, אבל אנחנו מחויבים לצמיחה, אנחנו מחויבים להגדלת העוגה, לעידוד עסקים ולהיטיב עם אזרחי מדינת ישראל", אמר.