כנס המעסיקים ה-5 שהתקיים היום (שלישי) ברמת גן התמקד בין היתר בבעיות הפנסיה בישראל. ענף הפנסיה בישראל סובל, כמו ענפי הפנסיה במקומות אחרים בעולם מסביבת הריבית הנמוכה ובעיקר מהעלייה בתוחלת החיים.
בהקשר זה אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר שהוא "תמה על כך שבכל התוכניות והרפורמות המוצעות אין זכר לרפורמה בגיל הפנסיה, שעיקרה גיל היציאה לפנסיה. בגלל העלייה בתוחלת החיים לא יהיה מנוס מלהעלות את גיל הפרישה, ומוטב לעשות זאת היום מאשר מאוחר". 
לדעתו של לין, עליית גיל היציאה לפנסיה תטיב עם המשק ועם היוצאים לפנסיה שמבוטחים בקרנות הפנסיה החדשות: "שיפור איכות החיים וכושר העבודה האישי של הרוב המכריע של ציבור העובדים והעובדות יוצר את הרצון להמשיך את שנות העבודה. זהו בדיוק המהלך שיאפשר שדרוג ברמת החיים עד גיל היציאה לפנסיה ולאחריו. במישור המאקרו כלכלי מהלך זה יגדיל את השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה ויעלה את התוצר לנפש. משמעות אלה היא יותר משאבים למדינה לביסוס בטחון הפנים והשקעה בחברה".

"אך לא רק זה", אמר לוין, "אלא שהעלייה בגיל הפרישה תטיב עם הפנסיונרים עצמם. קרנות הפנסיה החדשות חייבות להיות מאוזנות אקטואריות. תוחלת החיים הוא המרכיב המרכזי בחישובים האקטואריים. העלייה בתוחלת החיים ללא עלייה מגבילה בגיל היציאה לפנסיה מערער את האיזון האקטוארי ומחייב להקטין בסופו של דבר את התשלומים שישולמו לאלו שיוצאים לפנסיה".