המו"מ בין הנהלת כיל להסתדרות וועדי העובדים הגיע היום (שלישי) למבוי סתום, כך לפי הודעה שפרסמה ההסתדרות.



בהודעה שנמסרה הטילו את האחריות לפיצוץ במו"מ על הנהלת כיל, ואמרו כי "הנהלת כיל בחרה בשעה האחרונה לפוצץ את המו"מ שהתנהל בימים האחרונים עם ההסתדרות וועדי העובדים, תוך הקצנת הדרישות וחזרה מהסיכומים שהושגו במו"מ המרתוני שהתנהל. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות בדיווח לנשיאת בית הדין לעבודה בבאר שבע בנושא".



לעומת זאת, בכיל טוענים שלא הם חזרו מהסיכומים אלא הוועד הוא זה שחזר בו. לטענתם, הם הודיעו להסתדרות שלא יחזרו לשולחן המו"מ בלי שיהיו להם הבהרות בנוגע לסיכומים אודות מספר המפוטרים ובנושא של ניוד העובדים. כמו כן, הם טוענים שיש להם בעיה עם רשימת המפוטרים המוסכמת- לטענתם, במקום להתחשב בתועלת של העובדים לחברה - הם מתחשבים בקרבה שלהם לוועד.



המו"מ בין הצדדים היה אמור להתחדש היום בצהריים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. גורם בכר בהסתדרות מסר ל"מעריב אונליין", טרם ההודעה על הפסקת השיחות: "נמשיך עד שימצא פתרון לכל הבעיות העומדות על הפרק".



גם בחברת כיל קיוו הבוקר לסיים את המו"מ. גורם בכיר בחברה אמר ל"מעריב אונליין": "גם אנחנו רוצים להגיע להסכם ולמצוא פתרון לבעיות שעדיין נשארו פתוחות". עוד נאמר כי אתמול סוכמו בין הצדדים הסוגיות הקשורות לפיטורי עובדים והנושאים שנשארו פתוחים קשורים לבעיות ניהוליות.



התכנית המקורית של כיל הייתה להקטין את מצבת כוח האדם במפעלי ברום ב-140 עובדים, כאשר 80 מתוכם יבחרו בפרישה מוקדמת ו-60 יפוטרו, לצמצם את מצבת כוח האדם במפעלי ים המלח ב-155 כשגם מתוכם 80 יבחרו בפרישה מוקדמת ו-75 יפוטרו.



כמו כן, סוכם כי מספר הפורשים מרצון של מי שעבר את גיל 55 יצומצם ל-120 במקום 140. מתוך 135 המפוטרים מתחת לגיל 55, כ-75 פרשו מרצון. עוד סוכם כי במשך שלוש שנים לא יפוטרו עובדים נוספים מתשלובת כיל.



המחלוקת עכשיו היא ארגונית והיא נוגעת בשינוי המבני במפעלי ים המלח בסדום ודרישת הנהלת כיל כי תמורת הסכמתם לצמצום מספר המפוטרים וההתחייבות שלא לפטר עובדים במהלך שלוש שנים - ההסתדרות והעובדים יסכימו לניוד עובדים בין שלושת מתקני החברה בסדום רמת חובב ונאות חובב.



גורם בכיר בכיל אמר ל"מעריב-אונליין: "אני לא מבין למה הוועד מתנגד, הרי שלושת המקומות הללו נמצאים באותו מרחק נסיעה מדימונה, כל עובד שינויד לא יפגע - דרגתו ושכרו ישמרו".



בנוגע לדברים אלה, אמר יו"ר וועד עובדי כיל ארמנד לנקרי: "אנחנו לא מתנגדים לעקרון של ניוד עובדים אך לא בדרך שכיל דורש".