לאחר סוף השבוע הארוך של שבועות, הבורסה של תל אביב פותחת את שבוע המסחר המקוצר במגמה מעורבת. המסחר עשוי להמשיך את המומנטום החיובי שאפיין את המסחר בשבוע שעבר, זאת למרות ששוקי המניות של ניו יורק, ה-NYSE וה-NASDAQ סיימו את מסחר סוף השבוע ביום שישי בירידות שערים.



האס אנד פי 500 הפסיד 0.22% וננעל על 2,126.06 נקודות, הדאו ג'ונס ירד ב-0.29% ל-18,232.02 נקודות ואילו הנאסדאק ירד ב-0.03% ל-5,089.36 נקודות. בשוקי המניות של המזרח הרחוק השווקים המובילים של טוקיו, הונג קונג ושנחאי אומנם מתנהלים בעליות שערים של 0.70%, 1.7% ו-2.32% בהתאמה, אך בדרך כלל למה שקורה במזרח הרחוק יש השפעה מצומצמת על תל אביב, כך שלא בטוח שזה ידחוף את השוק התל אביבי כלפי מעלה.



המסחר יושפע מכם שבימים הקרובים יסיימו החברות הבורסאיות לפרסם את הדוחות הכספיים שלהן לרבעון הראשון של השנה, והמשקיעים גם ימתינו שבנק ישראל יפרסם את החלטתו לגבי שער הריבית לחודש יוני, למרות שרוב המומחים סבורים שהוא יישאר ללא שינוי ויעמוד על 0.1% לשנה.



ההשפעות החיצוניות, אם יהיו כאלו, יורגשו עם פתיחת שוקי המניות של אירופה. המשקיעים האירופים ממתינים ל-5 ביוני - התאריך בו יוון אמורה לבצע את התשלום הבא על חובותיה. ראש ממשלת יוון אמר שיעשה כל מאמץ כדי לעמוד בתשלומים אך השכר לעובדי המדינה והפנסיות קודמים כך שיתכן שלמרות רצונו של ראש הממשלה יוון לא תעמוד בתשלום שמשמעות הדבר יציאתה מגוש האירו.



ובינתיים המומחים בארץ עדיין מאמינים במניות כאמצעי ההשקעה הטוב ביותר. המומחים של בנק אגוד אומרים שלמרות שכדאי להחזיק במניות, כדאי לדלל אותן במקצת ולעבור לאגרות חוב זרות ואילו מומחי בנק לאומי יותר טוענים שבנסיבות הקיימות מניות הם עדיין ההשקעה הטובה ביותר.