שוק המטבע של ישראל מתחיל היום (שני) את שבוע המסחר עם התחזקות הדולר בעולם.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "לאחר חמישה שבועות של מגמה שלילית, הדולר מבצע מפנה חיובי בעולם ולמול השקל, זאת על רקע התבהרות תמונת הריבית בארצות הברית. מדד הדולר למעשה מחק בימי המסחר האחרונים את כל הירידה של החצי הראשון של מאי ובהחלט ייתכן כי אנו עדים לסיומו של התיקון העמוק בדולר שראינו בשבועות האחרונים".



עוד הסבירו במחלקת המחקר, כי מה שחולל את המפנה היו גם התבטאותה של יושבת ראש הפד, ג'נט ילן, ביום שישי, שאמרה כי הבנק צפוי להעלות את הריבית עוד השנה במידה והמצב הכלכלי יאפשר זאת. כמו כן, מדד המחירים לצרכן שפורסם בשישי אחראי גם הוא למפנה. המדד הצביע על עלייה של 0.3%, העלייה הגדולה ביותר מאז ינואר 2013.



אם הירידה בשבועות האחרונים נבעה במידה רבה מאי הוודאות בתמונת הריבית לגבי הדולר, הרי שנתוני האינפלציה הללו, בשילוב נתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בתחילת החודש, מפזרים את הערפל כעת בכל הנוגע להעלאת הריבית של הפד, ודבריה של ילן בשישי רק נתנו לכך גושפנקא. בשל כך, הסבירות להמשך העלייה של הדולר ביחס לשקל גבוהה. עלייה מעל 3.90 עשויה לסמן ברמה הטכנית את סוף התיקון.



בזירת המט"ח המקומית, בנק ישראל יפרסם היום את החלטת הריבית החודשית שלו, כאשר ההערכה היא כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. התגברות הלחצים האינפלציוניים, כפי שהשתקפה במדד האחרון וסימני המפנה במסחר בדולר, אמורים להביא את בנק ישראל להימנע בשלב זה מצעדים דרסטיים כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית.



החלטה שכזו עשויה לחזק בטווח הקצר את השקל, ואולם המגמה של יחס הדולר-שקל בטווח הארוך יותר תיקבע בעיקר על פי המגמה של הדולר בעולם.