מדינת ישראל נתבעת על ידי עורכי הדין שלמה נס ואלי שפלר, המפרקים של חברת הייצוא החקלאי אגרקסקו, בסכום עתק של חצי מיליארד שקלים. זוהי תביעה תקדימית של מפרקים נגד בעל שליטה בחברת ציבורית (אגרקסקו  הנפיקה אגרות חוב בבורסה), כשמקרה זה מדובר במדינת ישראל.



 חברת אגרקסקו התמוטטה ביוני 2011 לאחר שלא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה לנושים והגישה בקשה להקפאת הליכים. חלק מהכסף שולם אבל נושים לא מובטחים, ובהם ספקים ומחזיקי אגרות החוב (130 מיליון שקל), נותרו ללא אגורה. המדינה לא החזיקה אמנם במלוא המניות, שחלקן הוחזק על ידי מועצת הפרחים, אולם למרות זאת ביקשו המפרקים לבצע "הרמת מסך" ולראות במדינה - כבעלת המניות העיקרית - את האחראית למחדלים שנעשו בחברה. אישור להגשת התביעה ניתן על ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
 
בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד פיני רובין נטען כי "המדינה ביצעה במישרין ובאמצעות נציגיה שורה של פעולות ועסקות בעלות עניין שבהן התרשלה, נהגה כאחרון הגנבים, חלבה את החברה וכפתה חלוקת דיווידנד במזומן, זאת בשעה שמצבה העסקי של החברה היה קשה". עוד נאמר בתביעה כי המדינה התערבה שלא כדין בנעשה בהנהלת החברה, הפרה את חובת הנאמנות וכשצריך היה - היא סירבה להעמיד מימון ביניים לצורך הצלתה.
 

הבסיס להגשת התביעה הייתה חקירה מקיפה שנערכה בשנים האחרונות תחת חסיון באמצעות משרד דרור אביב. זו הפעם הראשונה כאמור שבה מוגשת תביעה מעין זאת. יש לציין שבעקבות קריסת אגרקסקו שונו הנורמות כלפי המדינה וכבר לא ברור שהיא ניצבת אוטומטית מאחורי החברות הממשלתיות. זאת הסיבה שגם מחזיקי אגרות החוב בחברת הדואר פעלו בנחרצות לגביית חובותיהם, כשעתידה של חברת הדואר עמד בסימן שאלה.