התיירות בישראל במגמת ירידה לאחר מבצע "צוק איתן"

בעקבות אירועי הקיץ האחרון, לינות התיירים בחודשים ינואר-אפריל ירדו ב-25% יחסית לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מנכ"ל התאחדות בתי המלון: "הממשלה לא השכילה לצאת עם מסע שיווק אגרסיבי"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מלון הנסיכה אילת ישרוטל
מלון הנסיכה אילת ישרוטל | צילום: יהודה איטח

מאז מבצע צוק איתן נרשמת ירידה במספר הלינות של תיירים בישראל. לאחר החודשים יולי ואוגוסט בשנת 2014 מסתמן כי טרם התאושש שוק לינת התיירים, כך פרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי נתונים שפורסמו, בארבעת החודשים הראשונים של השנה, מספר לינות התיירים ירד בכ-25% ל-2.6 מיליון לינות.

לצד הנתונים השליליים נרשמה עלייה במספר הלינות של הישראלים במלונות תיירות, גידול של 6% ל-3.5 מיליון לינות.

תפוסת החדרים ירדה ל-55% לעומת 62% בתקופה המקבילה אשתקד ואילו מספר התיירים בסך כל הלינות במלונות פחת ל-42% לעומת 51% בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2014.

השנה בחודש אפריל בלבד, מספר הלינות במלונות התיירות הסתכם ב-1.9 מיליון לינות, ירידה של 12.5% לעומת אפריל 2014. מתוך זה 1.1 מיליון לינות (57%) היו של ישראלים כמעט ללא שינוי לעומת שנת 2014, אך מספר לינות התיירים ירד ב-20.89% ל-818 אלף לינות שזה 43% מסך כל הלינות לעומת 48% באפריל 2014.

יש לציין שהפגיעה בתיירות בגלל צוק איתן ארוכה יותר ממבצעים דומים. לדעתו של שמואל צוריאל, מנכ"ל התאחדות בתי המלון: "זה לא נובע מירידה בכוח הצמיחה של ישראל אלא מכך שהממשלה לא השכילה לצאת עם מסע שיווק אגרסיבי ואפקטיבי".

תגיות:
תיירות
/
צוק איתן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף