הסכם בין קונצרן כיל לבין ועדי העובדים וההסתדרות צפוי להיחתם הערב (חמישי), ויביא לסיומה של שביתה שנמשכה שלושה חודשים.

ההסכם ייחתם במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל כיל ישראל אבנר מיימון, וועדי העובדים של מפעלי ים המלח ותרכובות ברום, ארמונד לנקרי ואבנר בן סניור.

ל"מעריב אונליין" נודע כי ברגעים אלה יושבים עורכי הדין של שני הצדדים על ניסוח ההסכם באופן סופי. מה שיכול למנוע בשעות האחרונות את החתימה על ההסכם, הם נושאים שאינם נוגעים לפיטורין עצמם, אלא על איך ייראו המפעלים בשנים הקרובות, מה התוכניות לשנה-שנתיים הבאות כאשר בהנהלת כיל הולכים על שינויים דרסטיים בכל מה שקשור לאופן העבודה.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אמר ל"מעריב אונליין" כי "לאחר שמונה שעות של דיונים רצופים, כולל הלילה שעבר ועד לרגע הזה ממשיכים הדיונים והשיחות. העסק לא הולך קל, למרות שכל הצדדים רוצים להודיע על סיום השביתה ועל חתימת ההסכם. אנחנו רוצים להאמין שעד מסיבת העיתונאים שתיערך ב-19:30 בבית ההסתדרות בתל אביב, יהיה הסכם סופי, שיכול להביא קץ לשביתה הקשה והארוכה ביותר בתולדות המדינה".

בביוף הצדיק את המאבק הממושך בכיל ואמר: "אוי ואבוי לנו אם לא היינו נאבקים למען העובדים המאורגנים. ההנהלה הייתה כותשת את העובדים אם לא היינו נאבקים, ובמאבק משותף מנענו את זה. ייקח לא מעט ימים כדי להחזיר את המפעלים לעבודה מלאה, ויהיה קשה לשקם את מערכת היחסים בין ההנהלה לבין ועדי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח".