פגישת נציגי העובדים וההסתדרות עם נציגי חברת כי"ל הסתיימה היום (חמישי) כשהצדדים הגיעו להבנות וחתמו על הסכם שיאפשר חזרה לעבודה במפעלי החברה כבר בימים הקרובים. 



הסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל כיל ישראל אבנר מיימון, וועדי העובדים של מפעלי ים המלח ותרכובות ברום, ארמונד לנקרי ואבנר בן סניור.

על פי התנאים שהושגו 210 עובדים יצאו לפרישה מוקדמת בתנאים מוגדלים. 38 עובדים נוספים יפוטרו עד סוף השנה. ההנהלה לא התחחיבה לאל פטר עובדים נוספים עד סוף שנת 2019. 

במהלך השיחה בין הצדדים, ראשי הוועדים ויו״ר ההסתדרות התנצלו בפני עידן עופר על ההתבטאויות והשלטים שהונפו במהלך השביתה, בהם נערכה השוואה בין התנהלות להתנהלות איראן.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אמר ל"מעריב אונליין" כי "לאחר שמונה שעות של דיונים רצופים, כולל הלילה שעבר ועד לרגע הזה ממשיכים הדיונים והשיחות. העסק לא הולך קל, למרות שכל הצדדים רוצים להודיע על סיום השביתה ועל חתימת ההסכם. אנחנו רוצים להאמין שעד מסיבת העיתונאים שתיערך ב-19:30 בבית ההסתדרות בתל אביב, יהיה הסכם סופי, שיכול להביא קץ לשביתה הקשה והארוכה ביותר בתולדות המדינה".
בביוף הצדיק את המאבק הממושך בכיל ואמר: "אוי ואבוי לנו אם לא היינו נאבקים למען העובדים המאורגנים. ההנהלה הייתה כותשת את העובדים אם לא היינו נאבקים, ובמאבק משותף מנענו את זה. ייקח לא מעט ימים כדי להחזיר את המפעלים לעבודה מלאה, ויהיה קשה לשקם את מערכת היחסים בין ההנהלה לבין ועדי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח".