חברת חיפושי האבנים היקרות "שפע ימים" הגישה אתמול לבורסה את  הדוחות הרבעוניים לשנת 2015. בדוחות צורפה סקירה נרחבת על ההתקדמות משמעותית של החברה בכמה מוקדים שבשטחי הרישיונות שמחזיקה החברה. 

על בסיס תוצאות הראשוניות של הבדיקות, החומר שהוצא מהתעלות והקידוחים שבוצעו בשנה האחרונה על ידי החברה לאורך המקטע התיכון של נחל הקישון, זוהה מרבץ אשר עשוי להכיל ריכוזיות גבוהה של מינרלים, המוגדר בשלב זה כמרבץ בשלבי חקירה ופיתוח, קרי אפשרות למצוא אבני חן באזור.
 עלפי הערכות זהירות המרבץ עשוי להכיל כ- 1.1 מיליון טונות של חלוקי נחל נושאי מינראלים. חשוב לציין כי אורכו של המרבץ ידוע, רוחבו משתנה כרגע וטרם נקבע .סופית בשלב זה התוצאות הברורות מבחינת תיחום גבולות המרבץ מתייחסות אך ורק למקטע ספציפי בו בוצעו 97  קידוחי סקר צפופים  שבוצעו במהלך  השנה שעברה.

סוגי המינרלים שנמצאו באתר ספציפי זה נחלקים לשתי קטגוריות: מינרלים יקרים שהם אבני ספיר אבני רובי והמינרל הנדיר מואסניט והסוג השני מינרלים כבדים לתעשייה הכוללים -  קורונדום, זירקון, רוטיל, אילמיניט וגרנט. לאחר השלמת תוכנית האקספלורציה תעבור שפע ימים משלב "מטרת האקספלורציה" לשלב של "משאב מוערך" במסגרתו תבוצע סדרת בדיקות שמטרתם לבדוק את השווי, ריכוז ודירוג הממצאים לצורך קביעת ההיתכנות הכלכלית של המרבץ.