סקר ארצי בנושא הדיור שפורסם היום (שני) מראה שהציבור לא כל כך מאמין שהמדיניות הממשלתית בנושא הדיור יצליח והמחירים ירדו. הסקר שהוכן על ידי מכון שריד עבור משרד עורכי הדין גיא פרבמן שעוסק בנושא נדל"ן, מצא ש 73% מהאוכלוסייה לא מאמינים שמחירי הנדל"ן ירדו בשנתיים הקרובות.
הדבר נובע מכך שהציבור לא מאמין שהרפורמות ששר האוצר מתכנן, ובכלל זה הבאת 20,000 פועלים מסין, יסייעו להורדת מחיר הדירות.  הסקר, שכלל ארבע שאלות, נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לאספקטים השונים של הורדת מחירי הדיור. כאמור, לשאלה הראשונה, האם לדעתך ממשלת ישראל תצליח להוריד את מחירי הדירות בשנתיים הקרובות? השיבו 73% בשלילה. רק 12% סבורים שמחירי הדירות יירדו בשנתיים הקרובות, 15% השיבו שהם לא יודעים. 
לשאלה השנייה, האם בכוונתך לרכוש דירה למגורים או להשקעה בחמש השנים הקרובות? השיבו 42% כי בכוונתם לרכוש דירה. 32% מצהירים כי אין בכוונתם לרכוש דירה. 26% השיבו שהם לא יודעים או שלא החליטו.

שתי שאלות נוספות נועדו לבחון את עמדות המשיבים לפרסומים בכלי התקשורת על צעדים שבכוונת שר האוצר להוביל ובהם פיקוח על מחירי שכר הדירה, העלאת מס הרכישה על דירות חדשות, והבאת 20,000 פועלים מסין על מנת להוזיל ולזרז את הבניה בישראל.