שר הפנים סילבן שלום תקף היום (שני)  בצורה חסרת תקדים בחריפותה את שר האוצר משה כחלון' ואת ההצעה להעביר למשרד האוצר את מנהל התכנון ממשרד הפנים. 
 
במהלך ישיבת ועדת קבינט הדיור אמר שלום: "ההצעות הללו נגועות בחוצפה' בטיפשות ובאווילות, על נושא הדיור אין לאף אחד בעלות, כולנו כאן להורדת יוקר הדיור, אבל שיש מכונה שחלקים ממנה מקולקלים, לא מעבירים אותה מחדר לחדר אלא מתקנים". 


"לאף אחד אין בעלות על הדיור". כחלון. צילום: פלאש 90 
 
שר הפנים הוסיף וציין כי הוא מתנגד להעברת הסמכויות בנושא הדיור, אבל "במסגרת החגיגה הזאת, לא אתן לעשות לעשות מחטף, אם חושבים לבוא בכוחנות או בדורסנות זה לא יילך". שר הפנים טוען כי משרד האוצר מעולם לא היה משרד ביצועי ולכן לא ברור מדוע הוא צריך לקבל לאחריותו משרד העוסק בביצוע. 

שלום:  "אמשיך להילחם בכל דרך בהצעה הזאת" 
 
"אולי שיתחיל לבצע גם ענייני תחבורה, בשביל מה צריך משרד תחבורה? שיעשו רשות תחבורה באוצר, רשות תיירות באוצר, ובכלל להעביר את כל המשרדים לאוצר", אמר שלום בציניות. 
 
לדבריו, "כל מי שמכיר את השלטון המקומי, יודע שלכל עירייה יש תקציב הוצאות והכנסות, ומבקשים אישור ממשרד הפנים, כעת לא ברור ממי צריך לקבל את האישור. רק הבוקר קיבלתי מכתב מראש עיריית ירושלים המתנגד לתוכנית ברכס רמות, אז למי הוא שייך?", שאל שלום. 

שלום הוסיף: "האוצר יוצר כאן מונופול וצריך לפרק אותו באיבו, חשבתי שבאנו לפרק מונופולים ולא ליצור חדשים. אמשיך להילחם בכל דרך בהצעה הזאת". גם שר החקלאות תמך בעמדת שלום ואמר: "אני מציע לא לעשות מהפכות גדולות אלא לתת לשוק להתקדם עם התוכניות הקיימות".

כחלון: "לקחנו על עצמנו רק את הדברים שאנחנו צריכים" 

שר הפנים הבהיר כי ההחלטה במתכונתה הנוכחית לא תוכל לעבור, בין השאר כי לא יעלה על הדעת שנציגי השלטון המקומי בוועדות התכנון ימונו על ידי משרד האוצר ולא משרד הפנים, כדבריו. 
 

שר האוצר, משה כחלון, אמר בתגובה לדברים: "לקחנו על עצמנו רק את הדברים שאנחנו צריכים ואין לי שום עניין לקחת דבר מעבר לכך. אנחנו רוצים להצליח, ואם אתה חושב שיש משהו לא בסדר, אפשר לשבת ולדבר. ברגע הזה אתה מגיע למחוזות לא נכונים. פקידי האוצר הם חבר'ה טובים, אבל תעשה מה שאתה מוצא לנכון".