רגע לפני סוף השבוע, רשם שערו היציג של הדולר עליה מול השקל, ונקבע על 3.83 שקלים - ירידה שבועית של 0.0781%. התחזקות המטבע האמריקאי מול מקבילו הישראלי קרתה בזכות בנק ישראל שבמהלך המסחר של היום רביעי רכש כ-100 מיליון דולר.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו, כי לאחר שהיה נתון ללחצים קשים במשך כל השבוע שעבר, ובחן את הרמת התמיכה הקריטית סביב 3.80, הדולר-שקל מתאושש בישורת האחרונה של שבוע המסחר בסיוע של בנק ישראל שהתערב במסחר, ונסחר מעט מתחת ל-3.85. "בכך", אומר שלום, "הצמד ממשיך למעשה לאשר את הטווח הרחב שבין 3.80 ל-3.90".



לדבריו, נתוני המכירות הקמעונאיות הטובים מהמצופה שפורסמו אתמול הקפיצו את הדור בעולם, ושוב הזניקו את הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד בספטמבר. "ציפיות הריבית – זהו למעשה הגורם הראשי שממשיך לתמוך בדולר, ביחד עם הבעייה היוונית המתחדשת לבקרים, ותמשיך להעניק לו יתרון למול המייג'ורס. זאת כאשר הבנקים המרכזיים האחרים עדיין מיישמים מדיניות מרחיבה יותר, ולראייה הורדת הריבית שביצע הבנק של ניו זילנד השבוע", הוסיף שלום.



הזינוק של הדולר מחק חלק מהירידות של הדולר למול הין, ומטבעות הסחורות בתחילת השבוע. הדולר-יין, שטיפס בשבוע שעבר לשיא של 13 שנה, צלל מטה לאחר שנגיד הבנק של יפן הפתיע את השוק באומרו כי הין לא צפוי להיחלש עוד בצורה משמעותית למול הדולר, מה שהעלה את הספקולציות כי הבנק המרכזי היפני עשוי להתחיל לצמצם את היקף ההרחבה הכמותית שלו.



מטבעות הסחורות, מנגד, הצליחו להתחזק מול הדולר על רקע העלייה במחיר הנפט השבוע. "ברמה הטכנית, גם במדד הדולר וגם בדולר-שקל, אנחנו רואים את המשך התיקון העמוק של הדולר, שהחל בשיאים של מרץ. תיקון הלובש צורה של דשדוש אופקי יותר מאשר תיקון עומק רציני. לכן, עלינו עוד להמתין לשורה של איתותים טכניים לפני שנוכל להכריז כי המגמה השורית של הדולר בטווח הארוך יותר חזרה, ובהחלט קיימת עדיין סבירות לירידה לרמות שפל חדשות, במיוחד לכיוון 3.77".