בכירי בנק לאומי לשעבר דוחים את הטענות המופיעות נגדם בטיוטת דוח הביקורת ששיגר המפקח על הבנקים דודו זקן, בפרשת הייעוץ שניתן ללקוחות הבנק בניו יורק. לטענתם, הם פעלו לפי הנורמות המקובלות במערכת הבנקאית העולמית, וכי בייעוץ שניתן לא נעשה ניסיון לסייע בהעלמות מס מאחר שכל הפעילות בוצעה בתום לב.



דוח הביקורת שכתב המפקח זקן שוגר בין השאר ליו״ר בנק לאומי לשעבר איתן רף, למנכ״לית לשעבר גליה מאור, לראש החטיבה הבינלאומית לשעבר צביקה איצקוביץ, לאחראית לבנקאות הפרטית ניצה רוסו, למנכ״ל לאומי ניו יורק בתקופה הרלוונטית עוזי רוזן ולנשיא הבנק לשעבר זלמן סגל. את רוב הבכירים מייצגים עורכי הדין רם כספי, צבי אגמון וברק טל ממשרד יגאל ארנון. רוזן החליט לשכור עורך דין פרטי. זקן עצמו דורש כי תגובותיהם לטיוטת הדוח ישוגרו לכל המאוחר היום.



נוסף לכך, בכירי לאומי לשעבר טוענים להגנתם כי בניגוד לנכתב בטיוטת הדוח על רשלנות מצדם בפיקוח ועל אי וידוא ביצוע ההנחיות, הם פעלו אך ורק לפי הנהלים הכתובים ובשום שלב לא ניתנו הנחייה או תמריץ לפעול בניגוד לחוק. יש לציין כי בסוף השבוע סירבו מנהלי הבנק לשעבר שאיתם שוחחנו להתייחס לטענות המופיעות בטיוטה בנימוק שהדבר אסור על פי פקודת הבנקאות. גם עורכי הדין המייצגים את נשואי הדוח לא מסרו את תגובתם לטענות.



בשלב זה עוד לא ברור אם בהמלצות דוח זקן שיופיעו בדוח הסופי תופיע גם המלצה המחייבת את מנהלי הבנק לשעבר להחזיר בונוסים שקיבלו. הדוח הסופי יפורסם בסוף החודש כעניין האחרון שדודו זקן מטפל בו לפני פרישתו מתפקיד המפקח. בסוגיית הבונוסים מטפלת (בהסכמת שופט בית המשפט המחוזי חאלד כבוב) ועדה בדירקטוריון הבנק, וכבר ברור כי המנהלים לשעבר לא יתנדבו להחזיר את הבונוסים מרצונם החופשי.



כך או כך, ההנהלה הנוכחית של בנק לאומי פעלה להחליף את כל המנהלים שהיו מעורבים במישרין או בעקיפין בפרשה האמריקאית. חלקם פרשו מרצונם החופשי וחלקם נאלצו לפרוש לפני כשנתיים וחצי.