הלמ"ס פרסמה היום (שלישי) נתונים הנוגעים להיקף הצמיחה במשק, כאשר המספרים מלמדים על ירידה בהיקף הצמיחה. בעקבות נתונים אלה, עלול בנק ישראל להוריד את שערי הריבית בעוד כשבועיים.
על פי הנתונים שפורסמו היום הצמיחה ברבעון הראשון של השנה הסתכמה ב-2.1% בלבד זאת לעומת 2.4% ברבעון המקביל אשתקד ו-6.5% ברבעון הקודם.
ההערכה לגבי הצמיחה העסקית מסתכמת ב-2.6%, כאשר העלייה בתוצר ברבע הראשון השנה משקפת עליות בהוצאה לצריכה פרטית ובהוצאות לצריכה ציבורית, וירידות בייצוא הסחורות והשירותים ובהשקעות בנכסים קבועים.  

בסחר החוץ חלה עלייה בייבוא וירידה בייצוא. יבוא הסחורות והשירותים עלה ברבעון הראשון של השנה ב-11.0%, לאחר ירידה של 0.9% ברבעון הקודם. ייצוא הסחורות והשירותים, למעט חברות סטארט אפ ויהלומים, ירד ברבעון הראשון של 2015 ב-1.9% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 10.5% ברבעון הקודם. 
הירידה בייצוא ברבעון הראשון של 2015 משקפת ירידה של 1.0% ביצוא התעשייתי, ירידה של 28.5% בייצוא ענף החקלאות ועלייה בייצוא השירותים של 5.3% בחישוב שנתי. 
בנוסף נרשמו ירידות בייצוא היהלומים ובחברות סטארט אפ כך שסך ייצוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון הראשון של 2015 ב-6.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 6.2% ברבעון הקודם.