ההישג של ג׳רי והת׳ר


איש העסקים היהודי־קנדי, ג׳רי שוורץ ורעייתו הת׳ר רייסמן, מייסדי קרן הישג והתורמים העיקריים שלה, בילו את השבוע שעבר בארץ הקודש. יחד עם נציגם בישראל אביב בושינסקי ערכו השניים קבלת פנים רבת משתתפים למלגאי הקרן, כולם חיילים בודדים משוחררים שזכו לקבל מן הקרן מלגות ללימודי תואר ראשון.



הערב נערך במעמד הרמטכ״ל לשעבר, רא״ל (במיל׳) בני גנץ, השחקנית ההוליוודית קתרין זיטה־ג׳ונס וילדיה דילן וקרים, פט ריילי, נשיא קבוצת הכדורסל מיאמי היט, ועפרה שטראוס.



ביום חמישי נערך ביד ושם טקס הענקת תרומה של בני הזוג, בהשתתפות הרב ישראל מאיר לאו ואבנר שלו, יו״ר יד ושם. התרומה בסך חמישה מיליון דולר מיועדת לחינוך צעירים ללימודי השואה. הלו״ז הצפוף של הזוג הציוני הנדיב כלל גם פגישות עם שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרופ׳ דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן.



אביב בושינסקי, פט ריילי וג'רי שוורץ. צילום: ישראל הדרי



האפטר־פארטי של דאגלס


בחמישי בערב נערך בתיאטרון ירושלים טקס הענקת פרס ״בראשית״ לשחקן והמפיק הבינלאומי מייקל דאגלס. דאגלס זכה לכבוד ולפרס בסך מיליון דולר, שהעניק לו ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין תרומתו לעולם היהדות. את הפרס מתכוון דאגלס לתרום לארגונים חברתיים שונים העוסקים בקידום הגיוון ביהדות, ואת הזיכרון מהערב, שהנחו ג׳יי לנו ובר רפאלי, יוכל לנצור לעד. על ההפקה המוקפדת: ישראל מימון ואורלי רחמים. מחאו כפיים: עפרה שטראוס, גליה אלבין, שלמה ינאי, משה דבי ועוד רבים.



לאחר החלק המעונב והנוצץ המשיכו כוכבי האירוע למסיבת אפטר־פארטי לכמאה מוזמנים, בבר מלון ממילא בירושלים - ה״מירור־בר״. את האח״מים קיבל מנכ״ל המלון בועז דורפמן. הרגישו אמריקה מול החומות: מיכאל פרידמן, סטן פולובץ - מייסד־שותף ומנכ״ל קרן פרס בראשית, הרב הראשי של מוסקבה פנחס גולדשמידט, פטר אבן, ג׳ורג׳ בלומנטל, מנכ״ל הקונגרס היהודי הרוסי יורי קאנר ואורחים נוספים.




מייקל דאגלס. צילום: רפי דלויה



מיכאל פרידמן ופטר אבן. צילום: רפי דלויה


בועז דורפמן וג'יי לנו. צילום: רפי דלויה

יויו בבריכה


דושי לייטרסדורף, בעלת מסעדת דלאל, ובעלה השחקן אנחל בונני חגגו בשישי בצהריים יום נישואים ראשון. הזוג הזמין בני משפחה וחברים למסיבת בריכה שנערכה ביישוב סביון.



הגיעו עם מצב רוח טוב ועשו שמח: אביה של בעלת השמחה טומי לייטרסדורף ורעייתו גיל, האח יויו לייטרסדורף עם אצבע חבושה בעקבות נפילה מאופניים, ספי שקד, הדס וירון ליכטנשטיין, משה גאון, השפים אביב משה וגולן גורפינקל, דין שטרן, הצלם זיו קורן, שהגיע רכוב על אופנוע, רני רהב, שהביא מגבת מהבית, אלון קסטיאל ועוד ועוד.




יויו לייטרסדורף. צילום: אביב חופי



דין שטרן. צילום: אביב חופי


ירון והדס ליכטנשטיין. צילום: אביב חופי


ספי שקד. צילום: אביב חופי

מנפלאות סוף השבוע


רוני דואק חגג בשבת בצהריים את תחילת הקיץ במסיבה שאירח בבית ינאי. את הקייטרינג של ״מחנהיודה״ שהוגש נשנשו גם בני שטיינמץ ומריוס נכט.



מלכת השירה בציבור של האלפיון העליון עינת שרוף פגשה את המיליארדר היהודי־ אמריקאי רוברט (בוב) קראפט - הבעלים של קבוצת הפוטבול האמריקאית, אלופת ה-NFL, הניו אינגלנד פטריוטס - המבקר בימים אלו בארץ, וזכתה לענוד לרגע את טבעת האליפות של הקבוצה.



אנה ועופר שבתאי, מהמרוויחים הגדולים באקזיט הענק של אפליקציית וויבר, חגגו בשישי בת מצווה מושקעת לבתם עדן בקיסריה. עלה והופיע אברהם טל.



עדי שטראוס קיבל את השבת במלון ריץ קרלטון טוקיו. לייזי אורן מבלה בניו יורק עם רעייתו שרה ובתם הרופאה עדי.




בוב קראפט ועינת שרוף. צילום: ללא


אשת הזהב של לאודר


נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר, בעלי אימפריית הקוסמטיקה של אסתי לאודר, העניק בשישי, בטקס מיוחד שהתקיים בגלרית נויה בניו יורק, את פרס ההוקרה של הקונגרס היהודי העולמי לשחקנית ההוליוודית הלן מירן. הפרס מוענק לאישים יוצאי דופן הפועלים למען העם היהודי. באירוע שיבח לאודר את הסרט ״האישה בזהב״, שבו מככבת מירן. הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של מריה אלטמן, שמגלמת מירן, אישה אוסטרית־אמריקאית שעלתה לכותרות בזכות המאבק המשפטי שניהלה נגד הממשלה האוסטרית כדי להשיב לבעלותה חמישה ציורים של הצייר גוסטב קלימט, כולל ציור דיוקן של דודתה אדלה, שזכה לכינוי ״אישה בזהב״, שהנאצים גנבו ממשפחתה במלחמת העולם השנייה. בשנת 2006 רכש את הציור רונלד לאודר עצמו, והוא מוצג כיום בגלרית נויה שבמנהטן.



רון לאודר והלן מירן. צילום: שחר עזרן