רשות המסים מתכננת לחייב תושבים ישראלים החוזרים לאחר שהות ארוכה בחו״ל לדווח על פעילותם העסקית בחו״ל. השינוי ייעשה באמצעות חוק ההסדרים שיובא בתוך כמה חודשים לאישור הכנסת.
 
עם זאת, לא יחויבו תושבים חוזרים גם בעתיד בתשלום מס על הכנסותיהם מחו״ל. הפטור מוגבל לתקופה של עשר שנים מרגע הגעתם לישראל. השינוי ייעשה אך ורק לגבי תושבים המתעתדים לחזור ולא לגבי כאלה שכבר הגיעו לישראל.
 
התיקון בפקודת מס הכנסה שנעשה במסגרת תיקון 168 בשנת 2008 התיר לישראלים השבים מחו"ל לישראל משנת 2007 ליהנות באופן בלעדי משתי הטבות: אי דיווח על פעילות בחו״ל ואי תשלום מס על הכנסותיהם משם, על אף שישראל הפכה למקום מושבם הקבוע.
 

ההקלות נקבעו מראש לתקופה בת עשר שנים. השינוי, שנתמך בהתלהבות על ידי עורכי דין כמו פיני רובין, עודד ישראלים לחזור לישראל ולהפוך אותה למקום מושבם העיקרי. מדובר באנשי עסקים כמו יוסי חכמי, ארנון מילצ'ן, שאול שני, טדי שגיא ועוד עשרות אחרים.
יש הסבורים שעידוד חזרתם לישראל יגדיל את פעילותם העסקית בארץ, יאפשר גביית מסים עבור פעילותם בישראל ואולי יעודד את ילדיהם להישאר בישראל. העובדה שהם לא דיווחו על פעילותם בחו״ל עוררה בקרב רשויות המס הזרות תרעומת על היעדר השקיפות. בעקבות כך החליט מנהל רשות המסים משה אשר לשנות את המצב. הוא החליט שמעתה והלאה יחויבו התושבים החוזרים בדיווח אבל לא ישלמו מס. אשר ניסה להעביר את התיקון כבר בשנת 2013, אלא שאז הוחלט להוציא את הסעיף מחוק ההסדרים ולהעביר אותו בחקיקה רגילה, אבל אז הוא נתקע.
 
כעת יובא התיקון מחדש במסגרת חוק ההסדרים. מרשות המסים אישרו שבכוונתם לתקן את המצב, אך לא לבצע זאת באופן רטרואקטיבי. "רשות המסים מבקשת לקדם את ביטול הפטור מדיווח לעולים ולתושבים חוזרים במסגרת חוק ההסדרים הקרוב, בין השאר מתוך שאיפה להשתלב במגמות בינלאומיות להגברת השקיפות. יודגש כי אין כוונה לעשות שינוי בפטור ממס שממנו העולים נהנים, אלא רק מפטור מדיווח״.