שוק המניות יפתח היום (רביעי) כשעננה של חוסר וודאות מרחפת מעל ראשה.



הרושם הוא שהמשקיעים עדיין לא מגיבים להסכם המסתמן לגבי חובות החוץ של יוון וגם לא להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ליולי על כנה של 0.1% לשנה וגם לכך שנגידת בנק ישראל אמרה פחות או יותר שהריבית לא תשתנה עד לסוף השנה.



עד כה התגובה של השוק הייתה לא סבירה בשוק המניות שכן השוק הגיב כפי שצפוי להורדת שערי הריבית ורוב המומחים העריכו שהבנק המרכזי לא יוריד את שערי הריבית. הבורסה של תל אביב גם לא הגיבה לעליות השערים בבורסות העולם בימים האחרונים בעיקר בגלל ההערכות שיוון מתגמשת.



היום הלחצים על השוק הם חיוביים ובמידה והמשקיעים יגיבו בהתאם, שערי המניות בבורסת תל אביב יעלו. אתמול הבורסות של ניו יורק עלו, מדד האס אנד פי עלה ב- 0.06% ל-2,124.2%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.13% ל-18,144.07 נקודות ואילו מדד הנאסד"ק עלה ב-0.12% ל-5,160.09 נקודות. המגמה החיובית נמשכה גם במזרח הרחוק וכעת טוקיו עולה ב-0.35%, הונג קונג ב-0.17% ושנחאי ב-0.91%.



במהלך המסחר, המניות במוקד יהיו מניות חברות הגז ומניות חברות הנדל"ן. לפי ההערכות, מתווה הפשרה בסוגיית מתווה הגז אמור להיחתם היום או בימים הקרובים ואילו מניות חברות הנדל"ן עשויות להיות מושפעות מעליית מס הרכישה על דירה שניה.