יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שיגר הבוקר (רביעי) מסר ברור לממשלה לפיו סבלנותו פוקעת באשר לקפאון בגיבוש הפתרון לתופעה הנרחבת של העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי, והוא אף רומז כי ההסתדרות מצפה להעלאת הנושא לסדר היום של הממשלה כבר בימים הקרובים, ולא יעמוד המגזר הציבורי בפני שביתה נוספת.

"מדובר באחת מהעילות לסכסוך העבודה הכללי במשק שהכרזנו בחודש נובמבר, ושעודנו תלוי ועומד" מזכיר ניסנקורן ומדגיש: "במשק הישראלי נוצרה סיטואציה קשה בה יש יותר מדי עובדים עניים, יותר מדי עובדים לפי שעות, יותר מדי עובדים במשרות חלקיות. כבר אמרתי לשר האוצר הנכנס, משה כחלון, כי אנחנו בהסתדרות מצפים שהנושא הזה יעבור תהליך של פריצת דרך משמעותית כבר בימים הקרובים, באמצעות משא ומתן אינטנסיבי ומשותף".  

ניסנקורן הוסיף: "בהכרזה על סכסוך העבודה דיברנו על עובדים עם מוגבלויות וקיימנו, דיברנו על שכר מינימום וקיימנו, ועכשיו אנחנו מדברים על עובדי קבלן – וגם את זה נקיים. אני רואה את זה כמטרה המרכזית העומדת בפנינו".
ניסנקורן בירך את שר הרווחה, חיים כץ, על החלטתו מהיום לקלוט להעסקה ישירה 150 עובדי קבלן שמועסקים בשירות המדינה. שר הרווחה כץ קבע הבוקר (רביעי) כי  150 עובדי הניקיון במעונות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית אשר יקלטו במשרדו בחודשים הקרובים ייהנו לראשונה מזכויות של עובדי מדינה הכוללים בין היתר שכר שאינו יורד משכר המינימום, ימי חופשה שנתיים, דמי הבראה, ימי מחלה, הודעה מוקדמת במקרה של פיטורים, תנאי פנסיה מוסדרים ועוד.