הבורסה של תל אביב פותחת את היום האחרון של המסחר השבועי כששוקי העולם יורדים וכשהתקוות שתלו במציאת הסדר למשבר החוב היווני נעלמים. לטענת היוונים, הנושים סירבו לקבל את הפשרות שהציעו ואילו הנושים טוענים שיוון לא מתאמצת מספיק.



היום (חמישי) מתכנסים שרי האוצר של גוש האירו ביחד עם נציגי קרן המטבע העולמי, הבנק העולמי והבנק המרכזי של אירופה למה שהם מכנים ישיבה מכרעת. אלא שישיבה מכרעת הייתה כבר ביום שני וגם אתמול וכפי שרואים היא לא הייתה מכרעת. בעצם ליוון יש עד ליום שלישי ה-30 ביוני כדי להחזיר את ה-1.6 מיליארד אירו שהיא חייבת לשלם ועד ליום שלישי יש הרבה זמן בהן יכולות להיות עוד ישיבות מכריעות.



אך בינתיים שוקי המניות בעולם מודאגים והשערים ירודים. בניו יורק אתמול בלילה (שעון ישראל), מדד האס אנד פי 500 ירד ב-0.74% ל-2,108.58 נקודות , הדאו ג'ונס ירד ב-0.98% ל-17,966.07 נקודות ואילו מדד הנסדק ירד ב-0.73% ל-5,122.4 נקודת. הירידות נמשכות גם במזרח הרחוק כשטוקיו יורדת ב-0.19% והונג קונג ב-0.47%, שנחאי הולכת נגד המגמה ועולה ב-0.43%.



חזרה לתל אביב, כאן השוק עשוי להיות מושפע ממה שקורה במשא ומתן עם יוון אך הוא לבטח יושפע מהצעת הפשרה שהושגה אתמול בלילה במה שקרוי מונופול הגז. המתווה קובע שלא יוטל פיקוח על מחירי הגז, משמעות הדבר היא שהרווחיות של החברות לא תהיה תלויה בהחלטות ממשלה. ההסכם עשוי להשפיע לטובה על מניות חברות הגז.



גורם נוסף שעשוי להשפיע על המסחר בשוק המניות של תל אביב הוא דוח קרן המטבע העולמי על ישראל שלא היה חיובי ברובו, שכן לטענתו הצמיחה תישאר נמוכה, הגרעון גבוה והמסים נמוכים.