המלונאי ואיש העסקים דוד פתאל אמר אתמול כי בכוונת רשת לאונרדו להמשיך ולהתפתח בגרמניה וכי הוא סבור שהתשואות המוענקות למשקיעים עדיין סבירות. התבטאות יוצאת דופן זאת נאמרה בכנס שנערך אתמול לציון 50 שנות יחסים כלכליים בין ישראל לגרמניה.
 
פתאל, באמצעות רשת מלונות לאונרדו, פעיל מאוד באירופה בכלל ובגרמניה בפרט. "גרמניה היא ארץ מצוינת עבור משקיעים זרים בכלל וישראלים בפרט", אמר פתאל ל"מעריב-השבוע".
 
לדבריו, רמות התשואה במדינה עדיין סבירות ובניגוד למדיניות אחרות באירופה, כמו אנגליה למשל, קיימות בגרמניה הזדמנויות השקעה רבות.

למרות זאת, חושש פתאל מהשפעות המשבר הקשה ביוון על הכלכלה הגרמנית. "האזרחים הגרמנים הם בעלי אופי שמרני וחסכני", מסביר פתאל, "אם יתברר להם שכלכלת אירופה עלולה להיקלע לקשיים בגלל המשבר היווני, סביר מאוד שהם יצמצמו את ההוצאות ואז ענף המלונאות עלול להיפגע. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה".
 
עוד אומר איש המלונאות הבכיר כי הרשת בבעלותו מפעילה תחת המותג לאונרדו בגרמניה 50 בתי מלונות ב-21 ערים. כעשרה בתי מלון נוספים פועלים באירופה. לפני כמה חודשים קנתה הרשת את מלונות לאונרדו במינכן תמורת 95 מיליון יורו.
 
במסגרת עסקת ענק שבוצעה לפני חודש רכש פתאל את החלק של שותפיו בקרן ההשקעות של מלונות פתאל, לפי שווי חברה של 200 מיליון יורו. פתאל, שהחזיק ב-32% מהקרן, הגדיל את אחזקותיו לשליטה מלאה.
 
בקרן ההשקעות היו שותפים גופים מוסדיים כמו מבטחים הוותיקה, מנורה, דלק נדל"ן, מגדל ועוד, שהפיקו בעסקה זו תשואה ממוצעת של 18%.