שוק המניות של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר (שני) בהשפעת תוצאות משאל העם ביוון, שסוללות ככל הנראה את הדרך של יוון ליציאה מגוש האירו.

בבריסל חוששים שלאירועים ביוון תהיינה השפעות כלכליות ופוליטיות לא רק על גוש האירו, אלא על האיחוד האירופי כולו. 

אחרי פרסום תוצאות המשאל, נועדו מנהגי המפלגות הדורשות שמדינותיהם יצאו מהאיחוד האירופי, אשר להם כ-25% מהמושבים בפרלמנט האירופי. UKIP בבריטניה, החזית הלאומית בצרפת, הליגה הצפונית של איטליה ומפלגות נוספות בהולנד, בלגיה ומדינות סקנדינביה יצאו בהצהרות שמשמעותן סוף לאירופה המאוחדת.

ביוון מאמינים שיוכלו להתחיל לנהל מו"מ באופן מידי, אך בבריסל סקפטיים. גורם בכיר בגוש האירו אמר שאין סיבה להיענות לתביעותיה של יוון אחרי תוצאות משעל העם כפי שלא הייתה הצדקה להיענות להם לפניו. 

אפקט הדומינו

במישור הכלכלי, החשש לאפקט דומינו עם מדינות עם בעיות דומות לשל יוון יתבהר בימים הקרובים עם תגובת השוק לאגרות חוב של מדינות כמו איטליה, ספרד ופורטוגל . במידה והמשקיעים ימכרו את אגרות החוב של מדינות אלה בהיקפים גדולים, הוצאות המימון שלהם יעלו. לא מן הנמנע כי במקרה כזה הבנק המרכזי של אירופה יתערב וירכוש אגרות חוב כדי למנוע כשלים כלכליים נוספים.

על רקע הנעשה ביוון, שוק המניות של תל אביב עשוי להיפתח הבוקר בירידות שערים. השווקים במזרח הרחוק מתנהלים בירידות שערים חדות, הניקי בטוקיו יורד ב-1.58% וההנג סאנג בהונג קונג ב-3.0%. לעומת זאת, בסין נרשמו עליות שערים של 2.91%. בהמשך היום המסחר צפוי להתנהל על פי הנעשה באירופה.