בחודש יוני הגרעון התקציבי של הממשלה הסתכם ב-4 מיליארד שקל לעומת איזון תקציבי במאי, גרעון של  0.2 מיליארד באפריל. בינואר נרשם עודף תקציבי של 5.3 מיליארד.



בכל המחצית הראשונה של השנה הגרעון הסתכם ב-3.4 מיליארד שקל ירידה של 27.66% לעומת גרעון של 4.7 מיליארד במחצית הראשונה של שנת 2014. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (יולי 2014 – יוני 2015) ירד ל 2.6% מהתמ"ג בהשוואה ל 2.7% בחודש הקודם.


הירידה בגרעון במחצית הראשונה של השנה אינה מסמלת הרבה שכן בתקופה זו פעלה הממשלה ללא מסגרת תקציב מאושרת ובהתאם לחוק יסוד משק המדינה. משמעות הדבר שההוצאות הם פונקציה מי ההוצאות החודשיות של תקציב 2014.


במהלך חודש יוני ההוצאות הממשלתיות ב 26.0 מיליארד שקלים. במחצית הראשונה של השנה הוצאות משרדי הממשלה הסתכמו ב 124.5 מיליארד שקלים  - עלייה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

גביית המסים בחודש יוני הסתכמה ב 20.2 מיליארד שקלים, ואילו בחודשים ינואר יוני ב-134.6 מיליארד שקל עלייה נומינלית של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  בהצעת התקציב לשנת 2015 הוצגה תחזית גביית מסים של 260.8 מיליארד ₪. לאחר התאמה לשינויי חקיקה שלא אושרו על ידי הכנסת, התחזית לשנת 2015 עומדת על 261.8 מיליארד ₪.

מתחזית זו ניתן לגזור תחזית של 20.0 מיליארד ₪ לחודש יוני 2015. בפועל, הסתכמה הגבייה כאמור ב-20.2 מיליארד ₪, עודף של 0.2 מיליארד ₪. בחודשים ינואר יוני נוצר עודף של 3.6 מיליארד ₪.  עודף זה הוא תוצאה של עודף של 4.4 מיליארד ₪ במסים ישירים, חוסר של 1.0 מיליארד ₪ במסים עקיפים ועודף של 0.2 מיליארד ₪ באגרות. מתוך העודף במסים ישירים, כ-0.7 מיליארד ₪ מוסברים על ידי תשלום בינואר בגין דיבידנד שחילקה חברה גדולה בדצמבר 2014.