המשבר הכלכלי ביוון אמנם לא באמת משפיע על שוקי המניות בעולם, אך לא כך הדבר לגבי שוקי המטבע, שם היורו צונח. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אין ספק שאנו ניצבים מול שלב חדש וגורלי במשבר היווני. רגע ההכרעה הגיע, גם עבור הנושאים והנותנים האירופים וגם עבור היוונים. הזמן אינו משחק לטובת אף אחד מהצדדים. אם הבנק האירופי ימשיך להגביל את הזרמת הכסף לבנקים היוונים, מהר מאוד יסבלו האזרחים ממחסור במזומן ועשוי להתפתח מתוך הצורך פרקטיקה של שטרי חוב או מטבע חלופי, מה שלמעשה יסמן את פרישתה דה פקטו של יוון מגוש היורו".



על פי אנשי המחקר, תהליך כאוטי ובלתי מוסדר שכזה עשוי להיות הרה אסון עבור הכלכלה היוונית וגם עבור גוש היורו. התפטרותו של שר האוצר היווני מהווה איתות מצד היוונים על נכונות לחזור למשא ומתן, וכעת יש להמתין ולראות האם גם מהצד השני יסכימו למחול על הכבוד ולחזור למשא ומתן. בסופו של דבר, ירידות השערים בבורסות העולם ביממה האחרונה היו מתונות יחסית וגם הצניחה של היורו נבלמה, מה שמלמד על אופטימיות זהירה בקרב הפעילים בשוק.



היורו-שקל נסחר מתחת לרף 4.2, רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2002. "כל עוד הצמד מתחת לרף זה הלחץ הוא כלפי מטה. כמובן שהמסחר בצמד יושפע מהמגמה של היורו בעולם, וקשה כעת להמר על כיוון, מאחר שהתפתחות חיובית עבור היורו עשויה להקפיץ את הצמד חזרה מעל רמה זו. הדולר-שקל לעומת ממשיך לדשדש במקום באזור 3.77-3.78 וזאת בשל היציבות היחסית של היורו-דולר בעולם".