במסיבת עיתונאים שקיים היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נתבשר הציבור כי ב-22 ביולי, בעוד 15, יום תפרוץ שביתה כללית במשק. הסיבה לשביתה סוגיית עובדי הקבלן. ההסתדרות מבקש לעקור מהשורש את תופעת עובדי הקבלן שלדעתו משפיל ומדכא את העובד , ויוצר פערים בלתי נסבלים במקום עבודה שבו מועסקים זה לצד זה עובדי קבלן ועובדים של העסק בתנאי העסקה שונים.



בהסתדרות החליטו שללא ביטול העבודה הקבלנית במשרדי ממשלה המשק יושבת בעוד 15 יום. מנהלי חבורת כוח האדם לא היו מוכנות לדבר בשמם אך אחד מהחברות הגדולות אמר למעריב שעושים להם דמוניזציה בלי סיבה.
 
"עבודות קבלן הם חלק מהתהליך שעובר על העולם ושנקרא מיקור חוץ. הפילוסופיה מאחורי שתי מלים אלו היא להגיע לייעול אופטימלי של הארגון עלי ידי העברת למיקור חוץ כל מה שלא נחשב לליבת העסקים של הארגון".

"זו הסיבה שחברות תעשייתיות, למשל, העבירו למיקור חוץ עבודות ניקיון, ניהול מסעדות של מקום העבודה, שמירה וכו. שמשרדי ממשלה ועריות עשו אותו הדבר. זנה יותר נוח להם זה יותר כלכלי חברה שמייצרת נייר יודעת  לתפעל מכונות ייצור ולשווק את מוצריה אך פחות מבינה בניהול מסעדות קרי חדר אוכל העובדים , בשמירה ובניקיון. בהקשר זה חברת קייטרינג יעילה יותר בניהול חדר האוכל של העובדים וחברת ניקיון יותר יעילה בשמירה על ניקיון  העסק" הוסיף הבכיר.
 

מיקור חוץ הוא חלק מהניאו קפיטליזם המיטיב בעם העסק ופחות עם העובד, לעסק יש פחות עלויות ופחות כאבי ראש . לעובד יש פחות כסף. מטבע הדברים עבוד מיקור חוץ מקבל שכר נמוך יותר ממה שהיה מקבל עם הי מועסק בהעסקה ישירה. דבר זה ברור כשמש, חברות כוח אדם ישתדלו תמיד להקטין את שכר העב ודה של עובדיה  עד למינימום. אותה חברה מתמודדת במכרזים והחברה שתזכה היא זו שתציע את המחיר הנמוך ביותר קרי משישלם לעובדיה הכי פחות.
 
כמה עובדי קבלן יש בישראל איש לא ידוע במדויק כי הגדרה של עבוד קבלן האם עובדי עירייה שמועסקים עלי ידי החברה הקבלנית ושמעבירה אותם לעיריות לביצוע עבודות שונות הם עובדי קבלן?, האם עובדי סיעוד הוראה או פרה-רפואיים שמועסקים על ידי עמותות ומובערים לעבודות בהוראה סיעוד או רפואה הם עובדי קבלן?


השביתה הצפויה ב-22 ביולי, אם תפרוץ ,לא נוגעת ישירות לעובדים אלו, אלא לעובדי קבלן שעובדים במשרדי ממשלה . שכן האסטרטגיה של ההסתדרות היא לחייב את הממשלה לבטל את העבודה הקבלנית, ולבטל אותה בסקטור הפרטי והעיריות באמצעות הסכמי עבודה.