עובדי קבוצת הפניקס פנו אתמול (ראשון) במכתב לדורית סלינג׳ר, המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, בבקשה להתנות את אישור העסקה למכירת החברה לפוסון הסינית בהבטחת זכויות העובדים. ״אם חברת דלק (הבעלים של הפניקס) לא תגיע להסכמות עם עובדי הפניקס, בעלי השליטה בפוסון ייאלצו לממן מכיסם את זכויות העובדים״.



הפניקס סיכמה לפני שבועיים את העסקה למכירת החברה לקונצרן הסיני פוסון תמורת 1.8 מיליארד שקל. העסקה כפופה עדיין לאישור של המפקחת סלינג'ר. דרישות עובדי הפניקס כוללות התחייבות להמשך פעילותה של החברה והבטחת חוסנה הכלכלי והעסקי. עוד הם מבקשים למנוע פגיעה בפעילותה בישראל; התחייבות למניעת פיטורי צמצום של עובדים והתחייבות למתן תגמול כספי מיוחד לכלל עובדי החברה.



יו״ר ועד העובדים בהפניקס אורנה ביטון ציינה כי ״מתוך תחושת אחריות גם כלפי ציבור המבוטחים בהפניקס, ומאחר ואין ברצון העובדים לגרום לקונה נזקים כספיים, אנו מבקשים להתנות כאמור את אישורו הסופי של ההסכם, בשמירה על זכויות העובדים״.



ביטון הוסיפה כי היא חוששת שלאחר אישור ההסכם ימצאו העובדים עצמם מועברים בין בעלת שליטה אחת לאחרת, כאשר כל אחד מהצדדים יגלגל את האחריות זה כלפי האחר. ״העובדים אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים״, הבהירה ביטון בסיום הפנייה, ״נפעל בכל הצעדים העומדים לרשותנו כדי לסכל מהלך שכזה, גם אם משמעותהדבר היא ביטול העסקה עם הקונה. האחריותלכך היא של הפניקס ושל בעל הבית שלה, יצחק תשובה״.