סערת הקוטג' והגבינה של תנובה ממשיכה לעורר סערה. לאחר שאמש נחשף במעריב אונליין הסרטון של הצרכן אורן יצחקיאן, 



כזכור, כפי שפורסם אמש במעריב אונליין, הגולש פרסם ברשת הפייסבוק סרטון בו הוא מראה כי שתי קופסאות קוטג' של חברת תנובה שרכש, מכילות פחות קוטג' בצורה משמעותית. בסטטוס שצירף כתב יצחקיאן: "אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים תמורה כמותית למשקל המוצר שהם רוכשים בהתאם למה שחברת תנובה רושמת על המוצרים".
"לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גרם (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל.

החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם", הוא הוסיף. במדידה שערך יצחקיאן, נראה כי שתי קופסאות שוקלות פחות ממה שכתוב - אחת שוקלת 86 גרם והשניה כ-100 גרם". 

יצחקיאן המשיך וכתב במהלך הפוסט כי: "אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שתהיה לה בקרת איכות כמו שצריך, כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן". בסוף הפוסט הוא פנה לגולשים וביקש: "נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון. שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא להרוויח כסף על חשבון הציבור".



תנובה: "מצאנו מוצרים בתכולה חסרה" 



לאחר הסערה וההד התקשורתי, החליטה תנובה להגיב והורו על הקמת ועדת בדיקה: "בעקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה. כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 גרם ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. התקלה אותרה ומטופלת באופן מיידי. 


"בעקבות זאת הורה מנכ״ל תנובה, אריק שור, על הקמת ועדת בדיקה בראשה יעמוד מומחה בעל שם, ד״ר שמואל אבן, במטרה לאתר את הגורמים לתקלה ולהפיק לקחים. אנו מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת ליבנו לתקלה ומבקשים להתנצל בפני ציבור צרכנינו. כל צרכן שבידו מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 גרם עד תאריך פג תוקף 26/7 מוזמן לפנות למוקד שירות צרכנים בטלפון 1-800-666-244 ולקבל פיצוי".

אמש, אגב, מסרה החברה: "על פי בדיקות שערכנו על שורה של מוצרים וכן על פי דו"ח שקילה של החודש האחרון ממפעל הייצור, משקל הקוטג' באריזה אישית הוא תקין ועומד על 125 גרם. תנובה מבצעת בדיקות בקרת איכות קפדניות לפני יציאת המוצרים מן המחלבה המוודאות, בין היתר, את משקל מוצרינו. יחד עם זאת, אנו נבדוק את פרטי המקרה המדובר ונעמוד בקשר מול הלקוח".