שוק המטבע של ישראל סיים את המסחר של היום עם עליה בשערו היציג של הדולר ל 3.825 שקלים עליה יומית של 0.1833% ושבועית של 0.9501%.  האירו לעומת זאת עלה בחישוב שבועי ב 1.2962%  אך היום יום ששי נחלש ב 0.4382% לשער יציג של  4.1809 שקלים.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "הדולר-שקל מתבסס מעל רף 3.80, ונסחר באזור 3.82. גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק, בשעה שהסוחרים נערכים להעלאת הריבית הראשונה מצד הפד, שכרגע מעריכים שתתבצע כבר בספטמבר.

הצניחה של מחיר הזהב השבוע, והעלייה בתשואות על אג"ח של ממשלת ארצות הברית מעידים גם הם על הציפייה של השוק לתחילתו של סבב העלאות ריבית.

ואולם, בשוק עדיין ישנם המון חששות לגבי מצב הכלכלה הגלובלית, בעיקר בנוגע לגוש האירו וסין, ועל כן אנו רואים ביקוש גובר גם לין היפני, שמהווה מטבע מקלט בטוח. 
בשבוע הבא צפוי הבנק הפדרלי לפרסם את החלטת הריבית החודשית. הבנק אינו צפוי להעלות את הריבית, אבל בשווקים יעקבו אחר מסיבת העיתונאים כדי לאמוד את הסבירות להעלאת ריבית השנה למרות נתוני המקרו הממשיכים להראות חולשה קטנה לעומת מה שהיה צפוי שיקרה ברבעון השני והשלישי.

התנודתיות סביב הדולר צפויה להיות גבוהה סביב האירוע הזה. ברמה הטכנית, עלייה של הדולר-שקל מעל 3.83 תסלול את הדרך ל-3.85. ירידה מתחת לרף 3.80 עשויה להפוך את הקערה על פיה, ולגרום להרבה משקיעים להיכנס שוב לעמדת המתנה".