ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים ביום שלישי דיון בסוגיית מלון הנסיכה באילת, מלון רווחי שעומד להיסגר בגלל סוגיות ביורוקרטיות.



המלון הוקם בשנת 1988 על ידי אלכסנדר טסלר, איש עסקים יהודי גרמני. בשנת 2011 עבר המלון לניהול חיצוני של רשת ישרוטל. בדיעבד ובניגוד למידע מוקדם, הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים שהוא אוסר על המהלך. לאחר מסע תלאות במערכת המשפט הישראלית, נחתם הסכם פשרה בזכותו ניתנה לבעלים אורכה להתארגן על מנת למצוא חלופות אחרות לניהול המלון. הסתבר שהחלופות החדשות - רשת רימונים ורשת טמרס אינן מוכנות להעמיד ערבות לטסלר בגין חובו על סך 195 מיליון שקלים לבנק פועלים.



נוצר מצב חלמאי בו מצד אחד הבנק מתנה את המימון בקיום העסקה רק עם רשת הענק "ישרוטל" ואילו הממונה על ההגבלים אוסר על כך. במשפחת טסלר זועמים על כך ומרלון טסלר, בנו של המשקיע אמר: "בשנת 1988 כשאילת הייתה מקום שומם יחסית, שר התיירות ביקש מאיתנו להקים מלון חמישה כוכבים באילת ונעננו בחיוב. דאגנו להשאיר את המלון פתוח ושילמנו משכורות לכל 400 העובדים גם כשבמצבים ביטחוניים עדינים כמו האינתיפאדה, מלחמות לבנון וצוק איתן, המלון הפסיד והבאנו כסף מהבית".



עוד הוא הוסיף: "אנחנו מבקשים את עזרת הכנסת כדי שברשות ההגבלים העסקיים יעשו בחינה מחדש שכן ההערכות שלו נעשו לפני ארבע שנים ומאז מפת התיירות השתנתה. אנחנו גם מתריעים נגד בנק הפועלים שרוצה לדחוף אותנו לפשיטת רגל ודורש לא רק החזרת יתרת החוב שעומדת על 195 מיליון שקל אלא גם קנס פרעון של 45 מיליון שקל".