ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד החלת דין רציפות על החוק לצמצום השימוש בשקיות ניילון שתהליך חקיקתו נקטע עם תחילת התפרקותה של הממשלה הקודמת כשהשר שדחף את החוק, ח"כ עמיר פרץ (התנועה, המחנה הציוני) התפטר מהממשלה ובצעד לא ברור של "ענישה" הקפיאו יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הפנים דאז, כיום השרים זאב אלקין ומירי רגב, את קידום החוק היקר לליבו והחשוב לסביבה. זאת אף שהחוק עבר כבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. 

לפי הצעת החוק, תיפסק לחלוטין בבתי עסק חלוקה לצרכן של שקיות חד-פעמיות שעוביין פחות מ-20 מיקרון. בעל בית עסק יהיה גם חייב לגבות מצרכן תשלום בעד כל שקית חד-פעמית שעובייה בין 20 ל-50 מיקרון, כשהמחיר לכל שקית לא יהיה נמוך מגובה ההיטל שישולם על ידי יצרנים ויבואנים של שקיות. סכום ההיטל המוצע הינו 30 אגורות, שירד ל- 20 אגורות אחרי שנתיים, ולאחר שנתיים נוספות ירד ל- 10 אגורות לכל שקית.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי לפי סקרים שערך המשרד, יותר מ-70% מהציבור תומכים בהפסקת חלוקת שקיות הפלסטיק (ניילון) בחינם. בישראל נצרכות כ-2.2 מיליארד שקיות בשנה ורבע מהן מושלכות לאשפה מייד בתום השימוש ונשארות מאות שנים באתרי הפסולת.

חלק גדול מהשקיות מביאות לפגיעה בשטחים הפתוחים ולזיהום המרחב העירוני, שמורות טבע, חופי הים ובים עצמו. בעלי חיים רבים נפגעים אנושות כתוצאה מאכילת השקיות. לדוגמה - כ-100 אלף בעלי חיים ימיים מתים מדי שנה בעולם כתוצאה מבליעת שקיות פלסטיק. השקיות גם מיוצרות מנפט מזהם ועצם צריכתן הבזבזני גורם לצורך נוסף במאגרי הנפט.