ירידות השערים שהיו אמש (שני) בשוקי המניות של ניו יורק עשויים להשפיע לרעה על המסחר בבורסת תל אביב היום.



אך מאוד יתכן שאותם משקיעים שבדרך כלל מושפעים ממה שקורה מעבר לים יחשבו היום היום פעמיים לפני שיחליטו לממש. הסיבה לירידת שערי המניות של ארצות הברית אלו הירידות שהיו במזרח הרחוק בכלל ובסין בפרט. אלא שהיום ירידות השערים נבלמו. אתמול הבורסה של סין ירדה מעל לשמונה אחוזים ואילו מדד ה-SSE של שנחאי נכון לשעה שבע בבוקר, יורד בכאחוז בלבד ואילו מדד ההנג סנג של הונג קונג עולה ב-1.59%.



בשוקי המניות של ניו יורק היו ירידות אך כאמור אלו הושפעו מאוד ממה שקרה בבוקר של היממה במזרח הרחוק. בסיום המסחר, מדד האס אנד פי 500 ירד ב-0.58% ל-2,067.4 נקודות, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.73% ל-17,440.59 נקודות ואילו מדד הנאסד"ק ירד ב-0.96% ל-5,038.78 נקודות. היום בבורסה של תל אביב יתכן שההשפעות מהחוץ יניעו את השוק אך יש גם השפעות מקומיות.



החלטת בנק ישראל מאתמול לא לשנות את שערי הריבית לא אמורה להשפיע על המסחר משום שזה היה צפוי, אך יש לקחת בחשבון שהחל מיום ראשון מתחיל שבוע הדוחות הכספיים בבורסות תל אביב וזה בהחלט ישפיע על המסחר אך רק משבוע הבא.



היום עיני המשקיעים יהיו מרוכזות במניות חברות הגז על רקע החלטתם של ראש הממשלה, בנימין נתיהו, ושר האנרגיה, יובל שטייניץ, לדחות את הגשת מתווה הגז מחר לכנסת. גם מלחמות חברות התרופות עשויות להשפיע על המסחר כאשר המניה של טבע מעוררת תשומת לב.



הדיווח מאתמול על רכישת החטיבה הגנרית של חברת אלגרן הקפיצה את המניה ביותר משמונה אחוזים ואילו אתמול היא קפצה ב-17.4% בבורסות ניו יורק. עליה חדה זו עשויה להקפיץ את שער המניה גם בבורסת תל אביב. גם המניה של פריגו שחברת מיילן רוצה לרכוש עשויה להתחזק. אתמול היא עלתה בכאחוז אחד בבורסת תל אביב ובבורסת נאסד"ק היא עלתה ב-3.81% ולא מן הנמנע שגם היום המניה תתחזק בבורסת תל אביב.