בנק ישראל הודיע היום (שלישי) כי יותיר את הריבית ללא שינוי כמצופה וככל הנראה ניתן להסיר מהפרק את האפשרות לצעדים דרמטיים, כגון ריבית שלילית או הרחבה כמותית. כעת עולה הסבירות ליציבות בגובה הריבית בחודשים הקרובים.
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל קרס ביממה האחרונה ביותר מ-5 אגורות והוא נסחר מעט מעל 3.76. הטריגר העיקרי לשבירה מטה היה הקריסה של הדולר בעולם. בתוך כך, גם החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ביטלה כל תמריץ לרכוש את הדולר".
"בעולם, הדולר קרס ביממה האחרונה לשפל של שבועיים על רקע הירידות החדות בסין והסנטימנט השלילי בשוקי ההון, שגם התבטא בהמשך צניחת מחירי הסחורות. שנאת סיכון הכבידה על הדולר בעיקר למול הין, המהווה כעת את מטבע מקלט הבטוח המועדף על הסוחרים. זאת בשל העובדה כי הצפי להעלאות ריבית מצד הפד הופכות את הדולר למטבע "מסוכן" יותר מהין", הוסיפו ממחלקת המחקר.

בהקשר לנתוני האירו ציינו במחלקת המחקר כי "גם למול האירו הדולר נחלש על רקע נתוני מקרו חיוביים באירופה. ברמה המקומית, למרות השבירה הטכנית המשמעותית מתחת לרף 3.80, לא ברור אם אנו בפתחו של מהלך משמעותי יותר כלפי מטה. הרמה הקריטית היא 3.75. שבירה מתחת רמה זו עשויה להאיץ את הירידה שוב חזרה לעבר אזורי השפל ב-3.70".