סקר של חברת IVC-KPMG מגלה שענף ההיי טק הישראלי ממשיך לגייס משקיעים זרים.



ברבעון השני של השנה נרשם שיא בהיקף ההשקעות הרבעוניות בהיי טק הישראלי ושיא בהשקעות זרות בהיי טק הישראלי ברבעון השני של השנה. מאה שבעים ותשע חברות היי טק ישראליות גייסו למעלה ממיליארד דולר - שיא רבעוני חדש שהצליח לשבור את השיא הקודם וכן היווה עלייה של 12  אחוזים בהשוואה ל-997 מיליון דולר שגוייסו על ידי 163 חברות ברבעון הקודם ועלייה של 20%  לעומת 928 מיליון דולר שהושקעו ב-174 חברות ברבעון השני של 2014.



במחצית הראשונה של 2015, 342 חברות היי טק ישראליות גייסו סכום כולל של 2.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל- 1.6 מיליארד דולר שגוייסו על ידי 334 חברות במחצית הראשונה של 2014 ובהשוואה ל-878 מיליון דולר שהושקעו ב-307 חברות בתקופה המקבילה של 2013.



עופר סלע, שותף היי טק בחברת KPMG, סומך חייקין מסביר כי: "למעלה מ-50 אחוזים מסך ההשקעות ברבעון הנוכחי ומתחילת שנת 2015, מקורן בעסקאות גדולות בהן חברות שגייסו יותר מ-20 מיליון דולר כל אחת. סך החברות הנמצאות בשלבי צמיחה ממשיך לגדול מרבעון לרבעון, דבר המשקף את חוסן האקוסיסטם הישראלי בתחום ההון סיכון ואת הסבלנות שמגלים המשקיעים, המאפשרים לחברות הפורטפוליו להשלים 'הום-ראן' ולהפוך לחברות 'חד קרן' משמעותיות ובוגרות".



סלע ממשיך ואומר ש"משקיעים מהמזרח הרחוק מגדילים את השקעותיהן בחברות צמיחה ישראליות ומגדילים בכך את ההון שמאפשר לחברות אלו להרחיב את פעילותן בצורה משמעותית. התמחור של החברות הישראליות מסתמן כשפוי והגיוני יותר מאשר זה שניתן לחברות בעמק הסיליקון, דבר שהופך את ישראל לאטרקטיבית יותר הן להשקעות והן לרכישות".