בשורה טובה לדור הבא: כל נער יקבל מהמדינה 18 אלף שקלים עם הגיעו לגיל 18, כך הודיע היום (שלישי) שר האוצר משה כחלון בדף הפייסבוק שלו. 

כחלון כתב: "חלק מהשינוי החברתי העמוק לו התחייבנו, אני שמח לבשר שסיכמנו עם חברינו לקואליציה על רפורמה משמעותית בחיסכון ארוך הטווח לילדים שלנו. "הילדים שלנו יגיעו לגיל 18 ויקבלו מתנה ראשונה מהמדינה - קופת חיסכון של  18 אלף שקל להתחלת החיים העצמאיים". 
למעשה, מדובר בהפניית חלק מקצבאות הילדים לאפיק של חיסכון ארוך טווח, שישמש את ילדינו בהגיעם לגיל 18. "מדובר בשינוי חברתי עמוק ומשמעותי, שאני גאה על הזכות ליישמו כשר אוצר במדינת ישראל", כתב כחלון.

על פי כחלון, ההמלצה הנוכחית עדיין מחייבת הסכמה ואישור של חברי סגן השר ליצמן מיהדות התורה, "אבל אני משוכנע כי השותפות שיצרנו, כזו שרואה את המהות שבמאבק לצדק חברתי, תוכיח את עצמה ותניב פירות. אסור לתת לגחמות פוליטיות להיעשות על גבם של ילדים". 
כחלון גם הזכיר כי בכוונתו להציג בימים הקרובים רפורמות נוספות, שייכנסו כבר לתקציב הקרוב: תחרות בשוק האשראי, תחרות בשוק המזון, בביטוחי הבריאות, יישום מסקנות וועדת ששינסקי השנייה שמסדירה את התמלוגים שמגיעים למדינה על אוצרות הטבע שלה ועוד. 
"רק במדיניות כלכלית כוללת ורחבה נוכל להוריד את יוקר המחיה ולשפר את רמת החיים של כולנו", כתב.