נשיא התאחדות התעשינים, שרגא ברוש, פנה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על רקע הדיון שיערך היום (רביעי) על ההתנהלות תאגידי המים ודרש לפעול ליישום המלצות ועדת בלניקוב במטרה להוריד תעריפי המים.
לצד יישום המסקנות דרש ברוש לממש שורה של צעדים משלימים, שיאפשרו לראשונה "לנתק את הזיקה בין תאגידי המים לרשויות המקומיות ולהפחית משמעותית את תעריפי המים". כמו כן דורש ברוש מהוועדה שקיפות מלאה, וחשיפה של החלק השני של המלצות ועדת בלניקוב, הכוללות הצעות להפחתת תעריפי המים, והפצתן לשימוע ציבורי.
בין ההצעדים המשלימים שדורש ברוש, ביטול תשלומי הארנונה של תאגידי המים לרשויות, תשלומים שלא היו קיימים לפני הקמת התאגידים, הפסקת העברת הדיבידנדים מתאגידי המים לרשויות, צמצום תופעת "השאלת העובדים" מהרשויות המקומיות לתאגידי המים וביטול הסכמים חריגים למתן שירותי גבייה לתאגידי המים. 

לדבריו, צעדים אלה הם בנוסף לדרישת התאחדות התעשיינים ליישום מלא של ההמלצה העיקרית של ועדת בלניקוב, שהנה צמצום מספר תאגידי המים מ-55  ל-15 תאגידים אזוריים. דבר אשר לדבריו יחסוך הוצאות בהיקף של 600 מיליון שקל ויאפשר להפחית את תעריפי המים ב-5% לטווח הקצר. 
בפגישה שנערכה בין חברי התאחדות התעשיינים לבין רם בלניקוב, נאמר לתעשיינים כי ההמלצות של הועדה כוללות גם החזרת כספי היטלי ההפקה למשק המים ושינויים במבנה ההון של חברת מקורות. שינויים אלו יאפשרו להפחית לטענתם את תעריפי המים בכ-8%.