שוק המטבע של ישראל נפתח עם דולר חלש יחסית, זאת בעקבות הגידול הנמוך מהצפוי במדד עלות התעסוקה.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל שוב תחת לחץ ומתקרב לגבול התחתון של הטווח שבין 3.80-3.75. שבירה מתחת ל-3.75 עשויה להאיץ את הירידה של הצמד לעבר 3.73 ומטה. הדולר נחלש לאחר שביום שישי מדד עלות התעסוקה הצביע על גידול של 0.2% בלבד ברבעון השני, נמוך משמעותית מהצפי.



מדובר בנתון משני יחסית, והתגובה החדה של השוק רק ממחישה עד כמה הדולר רגיש כעת לטיב נתוני התעסוקה, לאור העובדה כי הבנק הפדרלי צפוי על פי הערכת השוק לבצע העלאת ריבית ראשונה כבר בספטמבר. וזה יהיה מוקד העניין גם השבוע, כאשר ביום שישי צפוי להתפרסם דוח התעסוקה הראשי ולהצביע על פי התחזיות המוקדמות על תוספת של 230 אלף משרות בחודש יולי.



נתון חיובי בהתאם לציפיות עשוי לתת חותמת סופית מבחינת השוק להעלאת הריבית בספטמבר ולהזניק את הדולר. מנגד, נתונים מאכזבים עשויים לגרום לנסיגה חדה של הדולר. ועוד לפני יום שישי, צפויים לנו במהלך השבוע שורה של דוחות תעסוקה משניים אשר צפויים להגביר את התנודתיות בשוק.



גם שוק האנרגיה יהיה במוקד העניין השבוע. בחודש יולי צנח מחיר הנפט בלא פחות מ-21%, הירידה החודשית הגדולה יותר מאז אוקטובר 2008. מחיר הנפט ממשיך לצנוח על רקע הן הצפי לירידה בביקושים בשל האטה בקצב הצמיחה הגלובלית והן עלייה בהיצע ובתפוקה. בשוק המט"ח, הירידה הזו מכבידה על מטבעות כגון הדולר האוסטרלי והקרונה הנורבגית. ירידת מחיר הנפט לרמות הנוכחיות מכבידה מאוד על הסנטימנט בשוק הפיננסי וגוררת מטה גם את המדדים".