התאחדות התעשיינים ובנק מרכנתיל חתמו על הסכם להקמת קרן משותפת בהיקף של 500 מיליון שקלים, למימון לטווח ארוך של מפעלי תעשייה קטנים ובינוניים.



ההלוואות שתעמיד הקרן יהיו לתקופה של עד 12 שנים, למטרת שדרוג טכנולוגי וחידוש ציוד בתעשייה, לשם שיפור יכולתה של התעשייה הישראלית בעולם.



ההלוואות ארוכות הטווח, אשר לא הוצעו עד היום במערכת הבנקאית, תינתנה בערבות של הקרן ההדדית של התעשיינים ובתנאים מועדפים.



הקרן מיועדת לחברי ההתאחדות, בעלי מפעלים, אשר מחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד 150 מיליון שקלים ובעלי וותק פעילות של שלוש שנים ומעלה.



באמצעות הקרן ניתן לקבל הלוואה בגובה עד 15 מיליון שקלים, בערבות אישית של הבעלים כאשר שיעור המימון גבוה במיוחד (90% מעלות המכונות) והיתרה - 10% בלבד – הון עצמי. מפעלים שירצו בכך, יוכלו להסתייע גם במאגר יועצים שילוו אותם בביצוע קפיצת מדרגה עסקית, במסגרת ההשקעה בשדרוג הטכנולוגי.



פריסת החזר ההלוואה על פני תקופה ארוכה, תקל על תזרים המזומנים של המפעלים הקטנים והבינוניים ותתמרץ אותם להשקיע במכונות וקווי ייצור מתקדמים.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התייחס למהלך ואמר: "הקרן מאפשרת למפעלים קטנים ובינוניים לפרוץ קדימה ולשכלל את קווי הייצור שלהם ולהעלות את רמת הפריון שלהם, כך שיהיו תחרותיים יותר ויוכלו להתחרות בשווקים הבינלאומיים. כך המפעלים הקטנים והבינוניים יוכלו לצמוח, לגדול ולתרום לפיתוחה של הכלכלה הישראלית".



אילו אורי ברוך, מנכ"ל בנק מרכנתיל, הוסיף: "זוהי קפיצת דרך משמעותית עבור אותם תעשיינים שמעוניינים להשתדרג ולהשתכלל ואשר עד היום התקשו לממן קווי ייצור, ציוד ומכונות לטווח ארוך".