הרבעון השני של 2015 הסתיים עם עלייה של כ-2.6% במספר המועסקים במשק, שמשמעותה גידול של 89,500 מקומות עבודה, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2014, מהם כ-60,000 במגזר הציבורי וכ-29,500 מועסקים במגזר העסקי, כאשר סך המועסקים במשק ברבעון השני של 2015 הסתכם ב-3.57 מיליון מועסקים. כך עולה מבדיקה של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בניכוי עונתיות.



כלכלני האיגוד מסבירים כי העלייה במספר המועסקים במגזר העסקי נובעת רק מענפי המסחר, השירותים והמים, לעומת ענפי התעשייה, החקלאות, החשמל והבניה בהם נרשמה ירידה במספר המועסקים.



מבדיקת ענפי המגזר העסקי עולה כי בענפי השירותים נרשמה בתקופה הנסקרת עלייה של כ-1.7% במספר המועסקים, המבטאת גידול של כ-50,700 מועסקים, כאשר סך המועסקים בענפי השירותים הסתכם בכ-1.26 מיליון מועסקים.



בענפי המסחר נרשמה עלייה של 4.1%, המהווה תוספת של 16,800 מועסקים, כאשר סך המועסקים בענפי המסחר עמד בתקופה הנסקרת על כ- 421,50 מועסקים.



לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "משרד האוצר וממשלת ישראל לא יכולים יותר לאטום את עיניהם מלראות את התפתחותה של תופעה חמורה של גידול מתמיד במספר העובדים במגזר הציבורי, ללא כל יחס לגידול באוכלוסייה ואף יותר מאשר במגזר העסקי. הגם שמרבית הגידול במגזר הציבורי הינו בתחומים החשובים לחברה, על משרד האוצר לדעת כיצד לווסת נכונה את כוח האדם כך שהגידול הטוטאלי לא יצור תופעה של שינוי מבני, בסופו של דבר תרתק את עיקר משאבי המשק לתשלומי שכר לעובדי המגזר הציבורי".