מגמת שער הדולר-שקל שינתה כיוון כאשר היום (שישי) נחלש המטבע האמריקאי לעומת השקל ב-0.2318% ל-3.874 שקלים אך בחישוב השבועי עלה שערו ב-2.2933.
משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח וטען כי "נתוני המקרו המתערערים של ישראל, ובמיוחד אלה של הצמיחה והצריכה, גרמו לחלק מן הסוחרים לעשות מעשה, ולממש רווחים על ידי מכירת השקל, וקניית הדולר האמריקאי. במקרים כאלה, ובמיוחד כאשר אין הכנה מראש על ידי מגמה עולמית ברורה, הדברים נעשים במהירות ובתנודתיות גדולה".
"הדולר-שקל חצה במהירות את תחום הדשדוש שבו הוא היה בחודשיים האחרונים, זה שהתקיים בין 3.75 ו-3.85, והמשיך ללא עצירה עד רמת ההתנגדות הברורה הבאה, זו של 3.90", הוסיף שלום.

לדבריו כדי שימשיך המומנטום במטבע האמריקאי בישראל, עליו להתבסס מעל רמת ההתנגדות סביב 3.90. "נתוני המקרו הלא טובים, ובמיוחד פרוטוקולי הפד האחרונים, מורים על כך שהבנק הפדרלי בארה"ב יכול להסס להעלות את הריבית בישיבה הקרובה, בספטמבר, כנראה ישנה החלטה לבצע את העלאת הריבית בארה"ב עד סוף השנה, בכל מקרה".

"כאשר השוק יבין זאת בוודאות, אין ספק שמה שנראה עכשיו כמשהו קצת יותר מקומי, יקבל דחיפה בינלאומית, ונראה זינוק של הדולר-שקל אל רמת הארבעה שקלים לדולר והלאה אל עבר היעדים העליונים הבאים של 4.03 ואחר כך 4.07", הוסיף שלום.