שוק המניות של תל אביב עשוי להיפתח הבוקר (חמישי) בירידות שערים וזה על רקע עליות השערים שנרשמו בשווקים.



מתקבל הרושם שהמשבר של שוקי המניות עבר. הצעדים שננקטו על ידי ממשלת סין כגון הורדת שערי ריבית, הקטנת הרזרבות הכספיות של מערכת הבנקאות לעומת תיק האשראי של הבנקים והזרמת עשרות מיליארדי דולרים לרכישת מניות עשו את שלהם ושכנעו את המשקיעים שהממשלה הסינית נחושה למנוע משבר.



זאת ועוד, כל אלו שחששו מירידת קצב הצמיחה של סין מרמות של תשעה אחוזים לשנה, לשבעה אחוזים, הבינו שצמיחה של שבעה אחוזים זו צמיחה מרשימה ולא מיתון. האווירה החדשה באה לידי ביטוי לא רק בעליית שערי המניות, אלא גם בעליה במחיר הנפט הגולמי שגם הוא ירד מחשש להקטנת הביקוש מסין.


שערי המניות כאמור עולים בניו יורק. השווקים ננעלו עם גידול של 3.9% במדד האס אנד פי ל-1,940.51 נקודות, עם גידול של 3.95% במדד הדאו ג'ונס ל-16,285.51 נקודות ושל 4.24% במדד הנאסד"ק ל-4,697.54 נקודות.



שערי המניות המשיכו לעלות גם במזרח הרחוק ונכון לשעה 07:30, הניקי של טוקיו עלה ב-1.6%, ההנג סנג של הונג קונג עולה ב-2.54% והאס אס אי של שנחאי ב-2.36%.



האווירה המשופרת גם משפיעה על מחיר הנפט הגולמי ואתמול בניו יורק, חבית נפט מסוג טקסס מערבי (WTI) עלתה ב-2.28% ל-39.48 דולר ואילו הבוקר בסינגפור, חבית נפט מסוג ברנט עולה ב-2.36% ל-44.16 דולר.



ההתפתחויות האלו לא יכולות שלא להשפיע על האווירה בקרב המשקיעים ועל זה יש להוסיף את ההשפעה של המניות הדואליות ששערן עלו אתמול בניו יורק וייסחרו עם פתיחת המסחר הבוקר בתל אביב בעליות שערים, שכן מניות חשובות כמו טאואר, פריגו, כיל, ואופק עלו אתו בניו רוק ויעלו הבוקר בתל אביב.