שוק המטבע של ישראל ננעל היום (שישי) בעליה בשער השקל אך בחישוב שבועי השקל נחלש.



שערו היציג של הדולר ירד ב-0.1527% ל-3.922 שקלים, שדבר משקף עליה שבועית של 1.239%. האירו נחלש ב-0.0970% ל-4.4284 שקלים, מה משקף עליה שבועית של 1.6644% ואילו הלירה שטרלינג היציג הלך חלקי נגד המגמה ונחלש גם בחישוב יומי וגם בחישוב שבועי, שערו היציג 6.0515 שקלים, ירידה יומית של 0.2341% ושבועית של 0.5358%.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח באומרו כי  "לאחר שבוע של רכבת הרים בשוק הפיננסי, שהחל באדום חזק בסין ונחתם בירוק בהיר בוול-סטריט, ניתן אולי לזהות סימנים ראשונים של ירידה בתנודתיות והתייצבות. אין ספק שהשינוי במניות בארצות הברית היה הסימן לעצירת הבהלה, למרות שגם שם ראינו יום שני שדמה לנפילה מצוק של ממש. נראה כי הצעדים שביצעו הרשויות בסין, כמו גם נתוני התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) האחרונים בארצות הברית, 3.7% לעומת צפי קטן מ-2.5%, סייעו להרגיע את הפאניקה".



"במקביל להתאוששות בשוקי המניות הגלובליים, גם הדולר העולמי וחלק מן הסחורות ובמיוחד הנפט, הצליחו ביומיים האחרונים למחוק חלק מצניחת הערך החדש של עשרת הימים האחרונים. היה בכלל מפתיע שהדולר נחלש מול מטבעות בעלי תשואה נמוכה ממנו כגון האירו, והין, אבל זה מה שקרה", הוא הוסיף.



"השאלה שנותרה פתוחה והיא זו שתכתיב את כיוונו של הדולר בתקופה הקרובה, היא האם הטלטלה האחרונה בשווקים תביא לדחיית העלאת הריבית של הבנק הפדרלי בספטמבר. הדעה הרווחת עתה היא שכן. בכל אופן, בשווקים יעקבו בשבוע הבא אחר התבטאויות מצד בכירים בפד, בתוצאות כנס ג'קסון הול וכן אחרי הנתונים הכלכליים, כדי לאמוד את הסבירות לכך".



"הדולר-שקל דווקא נמצא גבוה יותר לעומת תחילת הטלטלה וזאת בעיקר בשל חולשת השקל. הצמד העפיל השבוע עד לשיא של 3.94, הרמה הגבוהה מאז אפריל והוא ממשיך להתבסס מעל 3.90. כל עוד הוא נמצא מעל הממוצע, ימשיכו מנהלי הכספים של הטווח הארוך להאמין בחוזקו היחסי ובמגמה העולה שבו", אמר שלום.