שוקי המטבע של העולם ובכלל זה של ישראל נפתחים הבוקר (שני) בצל הטלטלה של שוקי ההון שהיו בשבוע שעבר וגם על רקע הכרזותיו של סטנלי פישר, סגן נגיד הבנק המרכזי של ארצות הברית, אשר מדבריו ביום שבת משתמע שהוא תומך בעליית שערי הריבית הדולריים.



בשוק המטבע של ישראל זה אומר יציבות בשערי החליפין ושער שקל דולר של כ3.9 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר שבוע של רכבת הרים בשוק הפיננסי, שהחל באדום חזק והסתיים במפנה חיובי מטאורי בוול-סטריט, ניתן אולי לזהות סימנים ראשונים של ירידה בתנודתיות והתייצבות. האם הסערה חלפה לעת עתה? נראה כי הצעדים שביצעו הרשויות בסין, כמו גם נתוני התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) האחרונים בארצות הברית, סייעו להרגיע את הפאניקה ובשוק עולות השאלות האם הייתה זו ירידה מבוססת מבחינה פונדמנטלית, או שמא ליבוי התנודתיות על ידי השורטיסטים ו'המכונות'".



במקביל להתאוששות בשוקי המניות הגלובליים, גם הדולר העולמי וחלק מן הסחורות, ובמיוחד הנפט, הצליחו למחוק חלק מצניחת הערך של עשרת הימים האחרונים.



אם אכן הבהלה שככה, שאלת המפתח כעת שנותרה פתוחה והיא זו שתכתיב את כיוונו של הדולר בתקופה הקרובה, היא האם הטלטלה האחרונה בשווקים תביא לדחיית העלאת הריבית של הבנק הפדרלי בספטמבר. הדעה הרווחת עתה היא שכן. בכל אופן, בשווקים יעקבו בשבוע הקרוב אחר התבטאויות מצד בכירים בפד, בתוצאות כנס ג'קסון הול וכן אחרי הנתונים הכלכליים, כדי לאמוד את הסבירות לכך.



הדולר-שקל דווקא נמצא גבוה יותר לעומת תחילת הטלטלה וזאת בעיקר בשל חולשת השקל. הצמד העפיל השבוע עד לשיא ב-3.94, הרמה הגבוהה מאז אפריל, והוא ממשיך להתבסס מעל 3.90.