השביתה שהייתה אמורה להתקיים היום (שלישי) במערכת החינוך במגזר הערבי, במחאה על המצוקה התקציבית במגזר בוטלה.



בפגישה שהתכנסה בלשכת ראש הממשלה בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומנהל משרדו, אלי גרונר, עם ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ מסעוד גנאיים ויו"ר פורום ראשי הרשויות הערביות, מאזן גנאיים.



בפגישה השתתפו גם נציגי האוצר והמשרד לשוויון חברתי. בתום הדיון סוכם על מתווה הכולל קידום בתוך 30 ימים של תכנית רב שנתית בעלות של 900 מיליון שקל לשילוב כלכלי ולצמצום פערים באמצעות קידום שינויים מבניים. כמו כן, סוכמו תוספות תקציביות חד פעמיות, לחיזוק הרשויות המקומיות במגזר הערבי. עיקרי ההסכמות, יישום בתוך כחודש של תכנית רב שנתית, לשילוב כלכלי ולצמצום פערים בחברה הערבית, תוך קידום שינויים מבניים משמעותיים עם יעדי תפוקות ותשומות לצמצום פערים.



בנוסף, יוקם מנגנון יישום בשיתוף מלא עם מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות במגזר הערבי. התכניות השונות יגובשו ויופעלו על ידי משרדי הממשלה הרלבנטיים, בשיתוף פעולה מלא עם נציגי הרשויות הערביות ונציגי החברה הערבית.



בשנת 2015 תתוגבר התמיכה בתקציב השוטף של הרשויות המקומיות במגזר הערבי, בסך של 150 מיליון שקלים. כמו כן, יתוקצבו 50 מיליון שקלים לתקציבי הפיתוח של הרשויות המקומיות במגזר הערבי. תכנית רשויות מצטיינות – תקצוב 350 מיליון שקלים על פני חמש שנים, של רשויות מקומיות מצטיינות במגזר הערבי. מטרת התכנית ליצור מנועי צמיחה כלכליים, שיובילו לגידול בהכנסות הרשויות המקומיות במגזר הערבי.



כמו כן, נועדה התכנית לעודד שינוי ארגוני במנגנוני הרשויות המקומיות, תוך ייעול המנגנון ואיוש משרות הכרחיות. קידום תכניות לחינוך בלתי פורמאלי ברשויות הערביות, לרבות הפעלת מרכזים קהילתיים, מרכזי טבע ותנועות נוער בסכום כולל של כ-135 מיליון שקלים.



חיזוק הביטחון האישי ברשויות המקומיות במגזר הערבי באמצעות, בין היתר, הקמת מתחמי משטרה, תכנית עיר ללא אלימות והקצאת שוטרים בסכום כולל של כ-150 מיליון שקלים. בכל אחת מהשנים 2017-2018, יתוגבר תקציב הפיתוח ברשויות מקומיות במגזר הערבי בסך של 100 מיליון שקלים נוספים, אשר יתוקצבו בהרשאה בשנה הקודמת.



בעקבות ההסכם ראש הממשלה אמר: "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, תכנית הסיוע עליה החלטנו היום היא תיקון משמעותי וצעד נוסף שנועד לשלב את אזרחי ישראל הערבים בחברה הישראלית כשווים בין שווים".