משרד האוצר הוציא הודעה על הסכם בין שר האוצר, משה כחלון, שר החקלאות, אורי אריאל, יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל והארגונים היציגים של חקלאי ישראל אשר החליטו על הקמת צוות משותף לבחינת הסדרת ענפי החקלאות והתמיכה הממשלתית בתחום.



במקביל, הליכי החקיקה בנוגע לענפי הפטם והצאן יקודמו כמתוכנן במסגרת חוק ההסדרים. על פי האוצר, הצוות יבחן בין היתר, את הסוגיות הבאות: מעבר מתמיכות עקיפות לתמיכות ישירות, סוגיית העובדים הזרים בענפי החקלאות, מחיר המים לחקלאים, שיווק תוצרת חקלאית, צמצום פערי התיווך, הנגשת אשראי לחקלאים, סיוע ליצוא החקלאי, שינויים מבניים בענפי החקלאות השונים לרבות הלול וחלב הבקר וכן סוגיות הקשורות לפיתוח הכפר.



בנוסף, סוכם כי הליכי החקיקה בנוגע לענפי הפטם והצאן יקודמו כמתוכנן במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016. הצוות צפוי להשלים את עבודתו במהלך החודשים הקרובים בניסיון להגיע להסכם כולל בין הגורמים השונים בנוגע לענפי החקלאות בראיה ארוכת טווח.



אך כנגד, שר החקלאות הוציא הודעה שבה הוא אומר שהכל שקר ובה נאמר ״ההודעה של האוצר לתקשורת בדבר הקמת הצוות מופרכת מיסודה. שום דבר מהדברים לא תואם עמי. מדובר בניסיון נואל של האוצר לזרות חול בעיני החקלאים כדי לקדם רפורמות הפוגעות בהם. אני ממתין כבר חודש ימים לתשובות משר האוצר בדבר מספר נושאים בהם ביטול מס מעסיקים לעובדים הזרים ולצערי אני נדחה שוב ושוב. כל עוד לא אקבל תשובות כפי שהובטח לי לא יהיה שום שיתוף פעולה עם האוצר״.