בשוק המטבע של ישראל השקל התחזק היום (שישי) לעומת רוב המטבעות החשובים, אך בחישוב שבועי, רק הדולר התחזק לעומת השקל.



הדולר היציג נקבע על 3.927 שקלים, ירידה יומית של 0.1779% אך עליה שבועית של 0.1275%. האירו ננעל על 4.3758 שקלים, ירידה יומית של 0.9103% וירידה שבועית של 1.1878% ואילו הלירה שטרלינג נקבע היום על 5.9848 שקלים, ירידה יומית של 0.4756% ושבועית של 1.122%.



משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב-FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "גם השבוע ובהתאם לתנודתיות שהורגלנו אליה בשבוע שעבר, ראינו מטוטלת חדה בשווקים הפיננסיים, כאשר השבוע המשיך את הירידות החדות. והנה, פתאום הופיעו העליות חדות אשר היו צפויות על פי תבנית השנים האחרונות. צריך לציין שהתנודתיות באותן עליות הייתה נמוכה יותר בהשוואה לשבוע שעבר כאשר הסופה הייתה כלפי מטה".



עוד אמרו: "יש שני גורמים מנוגדים שמכתיבים כעת את הסנטימנט בשוק – מצד אחד הנתונים הכלכליים הירודים בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ומצד שני הנתונים החיוביים והצפי להעלאת הריבית בארצות הברית, הכלכלה הגדולה בעולם. לכך יש להוסיף את החשש סביב מצבו של גוש האירו, עקב אי הוודאות החדשה סביב יציבותה הפוליטית של יוון ולאחר שהבנק המרכזי האירופי הוריד אמש בישיבת הריבית את תחזית הצמיחה שלו עבור היבשת וגוש המטבע. כל אלה מכתיבים כעת את המגמות בשוק המט"ח העולמי ובמידה גדולה גם את שוק המט"ח המקומי שלנו. מה שמדהים לאחרונה הוא שסנטימנט חיובי בשוקי המניות דווקא מחזק את הדולר. תופעה זו כנראה נובעת מן הקורלציה הקשורה יותר לסחר ה-Carry המתבסס על פערי הריבית בין המטבעות".



"בכל אופן, הדולר-שקל שלנו המשיך להיות חיובי לאורך מרבית שבוע המסחר וזאת עקב העובדה שהוא דשדש באזור הגבוה של תחום מחירו האחרון, דהיינו סביב רמת 3.925. בינתיים, גם ירידות קטנות בדולר בעולם לא גוררות את הצמד מטה ואנו משייכים זאת לחולשה היחסית של השקל, כמטבע מייצג של כלכלה נחלשת. טכנית נגדיר את רמת ההתנגדות המשמעותית סביב 3.94 ורמת התמיכה המינורית סביב 3.90", הוסיפו.