שוק המטבע של ישראל פותח היום (שני) את המסחר השבועי במטבע זר במצב של חוסר וודאות ובאפשרות שהשקל ימשיך להתחזק לפחות לעומת הדולר . 



ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לנוע בזיגזג, כשהמשקיעים בארץ ובעולם מנסים להעריך מתי הפד יעלה את הריבית".

"לאור אי הוודאות והמסרים הסותרים מהפד, הדולר מגלה רגישות גבוהה לכל נתון כלכלי שמתפרסם, בעיקר נתוני תעסוקה ואינפלציה, וכך צפוי בתקופה הקרובה עד להתבהרות התמונה. בשבוע שעבר מה שגדע את הצניחה של הדולר היה פרסום מדד המחירים לצרכן, שהיה הגבוה מהמצופה וסייע לאושש את הדולר.

"גם הדולר-שקל, שכבר צנח מתחת לרף 3.80, הצליח בשני ימי המסחר האחרונים להתאושש ולטפס מעל ל-3.83. נראה בתחילת השבוע האם מדובר בתיקון קצר מועד או שמא נקבעה תחתית מתחת ל-3.80. עוד גורם שמשפיע על הדולר הוא הציפיות לגבי הצעדים של הבנק של אירופה. בחמישי השבוע יתכנס הבנק לישיבת המדיניות החודשית, ואם נראה הודעה או איתותים על הרחבת תוכנית רכישת האג"ח הדבר צפוי להכביד על האירו, וכתוצאה מכך לחזק את הדולר בעולם".

"עוד מוקד עניין השבוע יהיה עונת דוחות הרווח, שהשבוע תעמוד בסימן החברות הפיננסיות, כאשר כמעט חצי מהחברות שידווחו השבוע משתייכות למגזר הזה. נתונים מאכזבים צפויים להעכיר את הסנטימנט בשוק המניות ולגרור את המדדים מטה. אם כך יקרה, המשקיעים עשויים לחפש מקלט דווקא בדולר, ששוב מגלה קורלציה שלילית עם שוק המניות".